π.Παναγιωτης

Archive for 2009

Μεγάλα κέφια

In Uncategorized on December 6, 2009 at 9:28 pm

Του αγίου Νικολάου σήμερα και έκατσα να διαβάσω ό,τι περάσει από μπροστά μου στο διαδίκτυο. Μερικές φράσεις και ευρύματα  όντως μου έφτιαξαν το κέφι:

1. Τα μπουκάλια τα είχαν τα παιδιά για ανακύκλωση!
Νομίζω μακράν η καλύτερη γραμμή υπεράσπισης για τους συλληφθέντες από τον πατέρα ενός από αυτούς.

2. Το Βυζάντιο ιδρύθηκε με μόνο σκοπό να δολοφονήσει όλους τους Έλληνες! Ανώνυμο σχόλιο που πήρε το μάτι μου κάπου, αλλά από τα πολλά γέλια έχασα το link. Μπράβο, μεγάλε, ο Ράνσιμαν και η Αρβελέρ μπορούν τώρα να σκίσουν Read the rest of this entry »

Ἐκπαιδευμένοι ἐκπαιδευτικοί

In Ελλας, Πολιτικη on December 3, 2009 at 12:25 am

Η δήλωση της ΟΛΜΕ είναι κάτι το οποίο θα περίμενε κανείς από ένα συνδικαλιστικό όργανο που έχασε τον αρχικό του προσανατολισμό και έγινε υποχείριο. Καταρχήν επικαλείται τον Βολταίρο, ένα φτηνό σοφιστικέ τέχνασμα: Διαφωνώ με όσα λες αλλά θα υπερασπιστώ μέχρι θανάτου το δικαίωμά σου να το λες.

Η τσιτατολογία ποτέ δε μου άρεσε. Την θεωρώ ολίγον σοφισμό και προσπαθώ να μην τη χρησιμοποιώ χωρίς μέτρο και άσκοπα. Θα είχε λοιπόν περισσότερο ενδιαφέρον η αρχική ρήση της ανακοίνωσης της ΟΛΜΕ αν ήταν ως εξής:

Διαφωνώ με όσα λές αλλά έχεις δικαίωμα να το λες όσο είσαι εντάξει στις υποχρεώσεις προς το κράτος στο οποίο Read the rest of this entry »

Οἱ μουζαχεντίν τῆς Νέας Τάξης

In General, Εκκλησια, Πολιτικη on December 1, 2009 at 8:11 am

Ὁδηγῶντας το πρωί προς το Ελληνικό Προξενείο του Düsseldorf για να πάρω κάποια πιστοποιητικά, ακούω στο ραδιόφωνο μια εκπομπή σχετική με το δημοψήφισμα στη γειτονική Ελβετία. Καλεσμένος (δια τηλεφώνου) ένας γνωστός πολιτικός (υπολήψεις δε θίγουμε) , ο οποίος κυριολεκτικά ΛΥΣΣΑΞΕ για το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος! “Είναι μια φασιστική πράξη, δεν περίμενα από τους Ελβετούς τέτοιο ρατσισμό. είναι κακό παράδειγμα δημοκρατίας” και άλλα ευτράπελα, τα οποία

Read the rest of this entry »

Ορθοδοξία made in Greece

In Εκκλησια, Ελλας, Πολιτικη on November 26, 2009 at 2:14 am

Διαβάζω τελευταία σε κάποια ιστολόγια καθολικές ύβρεις προς το πρόσωπο του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου λόγω της επισκέψεώς του σε Εβραϊκή Συναγωγή στις Η.Π.Α. Τον χαρακτηρίζουν από μασώνο έως κρυφοεβραίο Τούρκο! Σε κάποιο δε ιστολόγιο υπήρχε η φράση΅Ἑίναι αυτός ο Πατριάρχης των Ελλήνων;”

Πριν απαντήσουμε, ας πούμε κάποια πράγματα:

1. ţlīthā qūm. Καταλάβατε;Προφανώς όχι. Πρόκειται όμως για φράση του Θεανθρώπου Read the rest of this entry »

Τι είναι το εθνικό σύμβολο;

In Εκκλησια, Ελλας, Πολιτικη on November 23, 2009 at 10:22 pm

Η είδηση στη romfea.gr :

«Αν το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων επιμείνει στην αρχική απόφασή του να αποκαθηλωθούν τα θρησκευτικά σύμβολα απ’ όλα τα δημόσια καταστήματα, νομίζω πως η χώρα μας θα πρέπει να προσαρμοστεί στα δεδομένα που διαμορφώνει η απόφασή του. Αλλά η προσαρμογή αυτή, θα γίνει μονάχα μετά από συνεννόηση με την Εκκλησία της Ελλάδος».

Τα παραπάνω ανέφερε ο υπουργός Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Χάρης Καστανίδης, απαντώντας Read the rest of this entry »

Το πνεύμα της Δύσεως

In Εκκλησια on November 19, 2009 at 11:17 pm

Είναι γεγονός πέρα πάσης αμφισβήτησης η προβολή διαφόρων απόψεων αυτοχρισμένων “υπερασπιστών” της Ορθοδοξίας και η ηδονιστική αυτοδικαίωση που νιώθουν όταν σου λένε: “Τόσες φορές πρέπει να κάνεις το Σταυρό σου, πρέπει να θυμιάζεις από απόσταση 3 μέτρων αλλιώς η ευλογία δεν πιάνει, τα δικηροτρίκηρα δεν είναι δεμένα καλά” και άλλα δασκαλίστικα τα οποία τα ακούω με ευθυμία τις περισσότερες φορές. Με τον καιρό όμως άρχισα να λυπάμαι για το όλο θέμα διότι η σύγχυση και η αναρχία μεγαλώνει στη σκέψη των πιστών και επιτείνεται έτσι η κρίση αυτοσυνειδησίας του ποιμνίου.

Από τότε που ήμουν προ-έφηβος άκουγα πως η Δύση (έτσι αόριστα) παρερμήνευσε (sic) τα πάντα και εγκατέστησε ένα νομικό πνεύμα σε όλους τους τομείς της εκκλησιαστικής πρακτικής ενώ εμείς, οι Ορθόδοξοι, χαρακτηριζόμαστε από ελευθερία και ανεξάρτητη βούληση. Αυτό εκ πρώτης ακούγεται καλό αλλά είναι στην πραγματικότητα έτσι; Η Ορθοδοξία πράγματι στερείται του πνεύματος εφαρμογής κάποιων Κανόνων; Ή κάποιοι επικαλούνται αυτούς τους Κανόνες μόνο όταν θέλουν να αυτοδικαιωθούν μέσα από μια στρεβλή δικαιολογία; Για παράδειγμα: Read the rest of this entry »

Εικόνα διάλυσης…χμμμ

In Εκκλησια on November 19, 2009 at 7:07 pm

Σε κάποιο ιστολόγιο διάβασα πως η εικόνα της θρησκείας στις Ορθόδοξες χώρες είναι εικόνα διάλυσης. Μια τέτοια εικόνα βλέπουμε παρακάτω, στην κηδεία του σύγχρονου ασκητή Παύλου, Πατριάρχη Σερβίας. Όσο και αν διαφωνώ σε πολλά με την ξεπερασμένη βαλκανική νοοτροπία κάποιων, δε μπορώ παρά να κλίνω γόνυ και να ζητήσω την ευχή του.

Κλασικά…

In Ελλας, Πολιτικη on November 11, 2009 at 1:08 pm

Ντελακρουά και σταυρός

In General, Religion, Εκκλησια, Ελλας, Πολιτικη on November 5, 2009 at 11:00 pm

Διαβάζω για την “ενόχληση” των άθεων οπαδών της Newspeak στην παρουσία του Σταυρού στις αίθουσες διδασκαλίας της Ιταλίας, διαβάζω για το δικαίωμα μουσουλμάνου μαθητή στο Βερολίνο να έχει δικό του (!!) χώρο και να προσεύχεται όποτε θέλει και απλά μειδιώ. Αυτά είναι δείγματα της θνήσκουσας Ευρωπαϊκής ταυτότητας που πεθαίνει αργά αλλά σταθερά. Δε νομίζω πως για αυτό ευθύνεται ο ισλαμιστικός ιμπεριαλισμός (αυτός κάνει απλά τη δουλειά του) αλλά οι ιδεολογίες που ξεπήδησαν από τον (δήθεν)Διαφωτισμό: φιλελευθερισμός, σοσιαλισμός, κομμουνισμός, ναζισμός. Αυτές οι ιδεολογίες στάθηκαν πάντοτε απέναντι στον χριστιανισμό. Είτε τον παραμόρφωσαν είτε τον πολέμησαν.Το μίσος τους είναι αβυσσαλέο και άσβεστο. Read the rest of this entry »

Διακριτοί ρόλοι-πόσα χρόνια ακόμη θα μένουν αδιάκριτοι;

In Εκκλησια, Ελλας, Πολιτικη on November 4, 2009 at 2:11 am

Άρθρο του amen.gr

Εφ’ όλης της ύλης (ποια είναι αυτή η έρμη η ύλη δηλαδή;)διάλογος στο πλαίσιο των διακριτών ρόλων(δηλαδή πόσο παραπάνω πια να διακριθούν;) μεταξύ Πολιτείας και Εκκλησίας ξεκινάει μετά τη συνάντηση του πρωθυπουργού με τον Αρχιεπίσκοπο. Γιώργος Παπανδρέου και Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος μετά το μεταξύ του τετ-α-τετ που διήρκεσε περίπου μιάμιση ώρα έκαναν λόγο για μια γενική συζήτηση αρχών(χρειάζομαι μεταφραστή) επαναβεβαιώνοντας τη διάθεση και των δυο μερών(δηλαδή, έχει διάθεση η εκκλησία να προσέλθει σε διάλογο για το πως θα φορολογηθεί;) να προσέλθουν σε συζήτηση και διαπραγμάτευση για όσα θέματα πρέπει να υφίσταται από Read the rest of this entry »

μήτε ξένου λογισμός…

In Ελλας on October 27, 2009 at 8:39 pm

Και δεν είναι μήτε ξένου λογισμός και δικού της μήτε αγάπη μιά

μόνο πένθος άχ παντού και το φως ανελέητο !

Gay γάμος και άλλα οξύμωρα

In General, Religion, Εκκλησια on October 27, 2009 at 8:07 pm

Πριν 2-3 μήνες, στη διπλανή (προτεσταντική) ενορία, ανακοινώθηκε με περισσή χαρά ο πρώτος γάμος μεταξύ αντρών! Ο κ. Χ μπορούσε επιτέλους να αποκαταστήσει τον κ. Ψ, τον οποίον εξέθετε αδιάντροπα για χρόνια. Φυσικά, οι εν λόγω ομοφυλόφιλοι και οι συν αυτοίς θα ρίχνουν πυροτεχνήματα για την απόφαση της Λουθηρανικής Εκκλησίας της Σουηδίας η οποία επιτρέπει τους γάμους ατόμων ιδίου φύλου.

Δεν θα αναλωθώ για να υπερασπιστώ την αντίθετη άποψη την οποία πρεσβεύω. Δεν θα επεκταθώ σε θεολογικούς στύλους Read the rest of this entry »

Η αρχή και το τέλος της ανάγνωσης.

In Πολιτικη on October 27, 2009 at 1:21 am

Ας υποθέσουμε πως είμαι ένας ευρωπαίος, κάπου κεντρικά (Γαλλία, Γερμανία ας πούμε) και ψάχνω να μάθω, λόγω κάποια εργασίας ή απλού ενδιαφέροντος, κάτι για τα εθνικιστικά κινήματα. Διαβάζοντας για όσα σχετικά συμβαίνουν στην Ελλάδα, πέφτω πάνω στο όνομα Χρυσή Αυγή. Είπαμε, είμαι Ευρωπαίος, δεν ξέρω γιοκ τι είναι η Χ.Α. Πάω λοιπόν στη Βικιπέδια και διαβάζω. Θα αντιγράψω μόνο την αρχή και το τέλος του άρθρου-άλλωστε αυτά μένουν συνήθως:

Chrysi Avgi (Griechisch: Χρυσή Αυγή ; Deutsch: Goldenes Morgengrauen) ist eine griechische nationalsozialistische und rassistische Partei, Read the rest of this entry »

Ολυμπιακή πρωθιέρεια

In General on October 23, 2009 at 12:56 am

Διαβάζουμε στην Καθημερινή:

“Άρχισε το ταξίδι της Ολυμπιακής Φλόγας για το Βανκούβερ
Η Ολυμπιακή Φλόγα άρχισε το μακρινό ταξίδι της για το Βανκούβερ του Καναδά. Μετά από μία λιτή τελετή στους πρόποδες του Κρονίου Λόφου, η πρωθιέρεια, Μαρία Ναυπλιώτου, ολοκλήρωσε με επιτυχία την Τελετή Αφής.”

Πάντα αναρωτιόμουν, ποιας θρησκείας πρωθιέρεια είναι η Μαρία Ναυπλιώτου. Read the rest of this entry »

ΓΕΡΜΑΝΟΣ ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΗΣ ΓΝΩΡΙΣΕ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΜΕΣΩ ΑΣΥΡΜΑΤΟΥ(;)

In Εκκλησια on October 23, 2009 at 12:08 am

Είναι σχεδόν πάγια τακτική μου να σχολιάζω πρόσωπα και γεγονότα αρκετό καιρό μετά την προβολή τους στη δημοσιότητα. Προτιμώ να κατακάθεται η σκόνη του θορύβου που ξεσηκώνει κάποια υπόθεση και ύστερα να προσπαθώ να σχηματίσω άποψη. Άλλωστε, όσο απομακρύνεται κάποιος από κάτι τόσο καλύτερα μπορεί να το παρατηρήσει.

Διάβασα λοιπόν για τον Προτεστάντη Dominik Weiel (40), ο οποίος, ύστερα από μια “ερτζιανίζουσα” επαφή, γνώρισε τον μοναχό Read the rest of this entry »

Tο τελικό ανακοινωθέν της Μικτής Επιτροπής Διαλόγου

In Εκκλησια on October 22, 2009 at 7:21 pm

Το Πρακτορείο Εκκλησιαστικών Ειδήσεων «Romfea.gr» δημοσιεύει το τελικό ανακοινωθέν της Μικτής Επιτροπής Διαλόγου μεταξύ Ορθοδόξων και Ρ/Καθολικών

The eleventh meeting of the Joint International Commission for Theological Dialogue between the Orthodox Church and the Roman Catholic Church took place in Paphos, Cyprus, a city with a rich history, having received three Apostles, Paul, Barnabas and Mark. The meeting took place from 16-23 October 2009, generously and fraternally hosted by the Orthodox Read the rest of this entry »

Γνωστικισμός

In Εκκλησια on October 21, 2009 at 3:32 pm

Ορισμός

Ο Γνωστικισμός δεν είναι ένας ορισμός αλλά μάλλον ένας περιγραφικός όρος.Τούτο συμβαίνει διότι δεν υπάρχουν κάποιες σταθερές για να ορίσουμε ακριβώς τα χαρακτηριστικά του.Συνεπώς μπορούμε να αποδεχτούμε πως η λέξη περιγράφει διάφορες θρησκευτικές ομάδες μυστικιστικού χαρακτήρα που έδρασαν κατά τους πρώτους μεταχριστιανικούς αιώνες. Η ακαδημαϊκή έρευνα περιλαμβάνει σε αυτήν την κατηγορία πολλές θρησκευτικές κινήσεις που αναπτύχθηκαν στον ευρύτερο χώρο της Μεσογείου ταυτόχρονα με την ανάπτυξη και εδραίωση του χριστιανισμού. Read the rest of this entry »

Το ιδεολόγημα του σχίσματος

In Εκκλησια on October 19, 2009 at 2:31 pm

Κυκλοφορεί εδώ και δεκαετίες, ίσως και ενάμιση αιώνα, μια φήμη, μια φαντασία, ένα ιδεολόγημα, κάτι τέτοιο τέλος πάντων, το οποίο θα το αναλύαμε επιγραμματικά ως εξής:

1. Στην Επανάσταση του 1821 συμμετείχαν μόνο ιερείς οι οποίοι κατάγονταν από την Ελλάδα (όπου “Ελλάδα” εννοούνται τα…κατοπινά σύνορα που αποκτήσαμε το 1948 ή όσα είχαμε ως Βασίλειο της Ελλάδος, δηλαδή μέχρι τον Πηνειό).

2. Η Εκκλησία της Ελλάδος αποτελούνταν από αγνούς επαναστάτες ιερείς ενώ το Οικουμενικό Πατριαρχείο από προδότες τουρκόφιλους!

3. Ευτυχώς που το νεοσύστατο ελληνικό κράτος απέκτησε δική του Εκκλησία (μονοεθνική)! Αλλιώς θα κινδυνεύαμε Read the rest of this entry »

Επιτέλους

In Εκκλησια on October 19, 2009 at 12:45 pm

Επιτέλους μια αντίδραση. Χαιρετίζω τον Κύπρου Χρυσόστομο που δε “μάσησε” να επιβάλλει επιτίμιο σε όσους ιερείς αμφισβητούν τις αποφάσεις τις Εκκλησίας της Κύπρου. Πρέπει κάποτε να μάθουν όλοι πως όταν αναιρείς τις αποφάσεις της Συνόδου της Εκκλησίας του Χριστού, θέτεις εαυτόν εκτός εκκλησίας, απλά. Ας το δουν αυτό και άλλοι εν Ελλάδι, οι οποίοι αφήνουν κάποιους “ομολογητές” να κάνουν ό,τι θέλουν.

Αρχή σχίσματος

In Εκκλησια on October 16, 2009 at 8:18 pm

Διαβάζουμε στην “Ομολογία Πίστεως” των αντι-οικουμενιστών:

Για την ενσωμάτωση των αιρετικών στην Εκκλησία η κανονική ακρίβεια απαιτεί την διά του Βαπτίσματος αποδοχή τους. Το προηγούμενο «βάπτισμα» τους, τελούμενο εκτός της Εκκλησίας, χωρίς την τρισσή κατάδυση και ανάδυση του βαπτιζομένου εντός του δι’ ειδικής ευχής ηγιασμένου ύδατος και από μή Ορθόδοξο ιερέα, δεν είναι καν βάπτισμα· στερείται της Χάριτος του Αγίου Πνεύματος, η οποία δεν υπάρχει στα σχίσματα και στις αιρέσεις, και επομένως δεν έχομε τίποτε κοινό πού να μας ενώνει…

Διαβάζουμε οδηγίες βαπτίσεως στην Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών, όπου ανήκουν οι περισσότεροι υπογράφοντες την “Ομολογία” (και ο εμπνευστής της!!!):

ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ
για την τέλεση Βάπτισης

………Γιά τήν προσέλευση Read the rest of this entry »

Εθνική παιδεία telos

In Πολιτικη on October 15, 2009 at 1:25 am

Όταν ήρθε ο ανήλικος Όθωνας στην Ελλάδα από το βαυαρικό πριγκηπάτο του, οι μεγάλες Δυνάμεις που τον έφεραν, προσπάθησαν ο τίτλος του να είναι “Βασιλιάς της Ελλάδας” και όχι “Βασιλιάς των Ελλήνων” διότι ο τελευταίος τίτλος υπονοούσε πως ο μικρός είχε δικαιοδοσία και σε Έλληνες εκτός του νεοσύστατου ελληνικού Κράτους. Θα προλάβαιναν έτσι τη γέννηση κάποιας “Μεγάλης Ιδέας” στην αρχή της. Σκεφτόταν δηλαδή αντίστροφα από ό,τι σκέφτονται στη σημερινή εποχή, όπου δεν τους νοιάζει αν κάποιος γείτονας διεκδικεί με όπλο μόνο ένα παρόμοιο τίτλο-όνομα εδάφη της χώρας μας. Βλέπουμε δηλαδή πόσο μεγάλη σημασία έχει η ύπαρξη ή μη μιας λέξη ή ενός ορισμού σε έναν πολιτειακό τίτλο.

Κατά παρόμοιο τρόπο έγινε και η απαλειφή των τίτλων “Μακεδονίας-Θράκης” από το υπουργείο και Read the rest of this entry »

Πάλι ο Πειραιώς

In Εκκλησια on October 2, 2009 at 11:17 pm

Ο Πειραιώς εδώ: (κείμενο με την υπογραφή του)

Υπάρχουν βέβαια και συλλογικές ευθύνες, και κυ ρίως των οικουμενιστικών φρονημάτων Ιεραρχών και Θε ολόγων μας, απέναντι στο ορθόδοξο πλήρωμα και το ποί μνιο τους. Πρός αυτούς δηλώνουμε με φόβο Θεού και αγά πη, ότι η στάση τους αυτή και τα ανοίγματα τους στις οικουμενιστικές δραστηριότητες είναι από πάσης πλευράς κα ταδικαστέα: Διότι Read the rest of this entry »

Αυτοπροσδιορισμός and green horses

In General on October 2, 2009 at 10:59 pm

Εφόσον η “συμμαχία των προθύμων” προωθεί το δικαίωμα στον αυτοπροσδιορισμό, τότε ισχύει η εξίσωση:

Σκοπιανοί = Μακεδόνες

Μουσουλμάνοι της Θράκης = Τούρκοι

Τούρκοι έποικοι = Κύπριοι

ΕΣΣΔ = κοινωνία ελευθερίας και δικαιοσύνης με σεβασμό στα προσωπικά πιστεύω του ανθρώπου

Ναζιστική Γερμανία = Η τελειότερη φυλή

Χούντα = Επανάστασις εναντίον του κομμουνιστικού κρημνού

Καρατζαφέρης = φρέσκια δύναμη στην πολιτική

Εκλογές στην Ελλάδα = πιθανότητα να αλλάξει κάτι

Επιστολή Περγάμου Ιωάννη σε όλους τους Μητροπολίτες

In Εκκλησια on October 2, 2009 at 10:26 am

Amen.gr

(Οι υπογραμμίσεις δικές μου)

Με μια βαρυσήμαντη επιστολή του ο Μητροπολίτης Περγάμου Ιωάννης, Συμπρόεδρος εκ μέρους των Ορθοδόξων της Επιτροπής επί του Θεολογικού Διαλόγου Ορθοδόξων και Ρωμαιοκαθολικών καλεί τους Μητροπολίτες της Εκκλησίας της Ελλάδος να λάβουν θέση έναντι των ανακριβειών που διακινούν ορισμένοι «ζηλωτικοί» κύκλοι και ενδέχεται να θέσουν σε κίνδυνο ακόμα και την ενότητα της Εκκλησίας. Η επιστολή έφτασε στα χέρια των μητροπολιτών της Ελλαδικής Εκκλησίας το μεσημέρι της Πέμπτης.

Υπενθυμίζεται ότι από τον περασμένο Μάιο ομάδα κληρικών διακινεί προς υπογραφή κείμενο εναντίον του διαλόγου Ορθοδόξων-Ρωμαιοκαθολικών υπό τον τίτλο «Ομολογία Πίστεως». Την εν λόγω πρωτοβουλία επέκρινε με δηλώσεις του πριν μερικές εβδομάδες ο Οικουμενικός Πατριάρχης Read the rest of this entry »

Δόκιμη μοναχή Ναταλία

In Εκκλησια on October 1, 2009 at 2:10 pm

¨Το να περάσεις την πύλη του μοναστηριού είναι βήμα αιωνιότητας”

Δόκιμη Μοναχή Ναταλία Λιονάκη

Από τις ελάχιστες αλήθειες που βγήκαν από αυτό το κουτί που λέγεται “τηλεόραση”. Κάποτε κάποιες αναπάντεχες κουβέντες απλών ανθρώπων ξεσκεπάζουν και κάνουν φανερό το δρόμο του Κυρίου μας, όσο και αν λυσσάν οι μουζαχεντίν του (ψευτο)διαφωτισμού.

Εύχομαι καλόν αγώνα.

Η Εκκλησία δεν είναι Κράτος

In Εκκλησια on September 30, 2009 at 11:14 pm

Καταλαβαίνω πως κάποιοι ιεράρχες θέλουν να μείνουν στην Ιστορία και να τους μνημονεύουν όπως τον μακαριστό Χριστόδουλο. Το βασικό όμως είναι το τι λένε και τι κάνουνε.

Ο Σεραφείμ-λέγε με Μάρκο Ευγενικό ΙΙ-Πειραιώς, αφού: α.Υπέγραψε την Ομολογία Πίστεως εναντίον του Οικουμενικού Πατριαρχείου και β. Υποδέχτηκε αυτόν που ονόμαζε “αιρετικό” μετά βαϊων και κλάδων στη Λάρισα, τώρα χτυπάει για άλλη μια φορά τους “αιρετικούς”: Read the rest of this entry »

Γιατί οι Γερμανοί ώρες ώρες στερεοτυπούν;

In Πολιτικη, Ταξίδια on September 30, 2009 at 8:06 pm

Πριν από λίγες μέρες , ο αληθινός νικητής των εκλογών στη Γερμανία Guido Westerwelle, σε ερώτηση άγγλου δημοσιογράφου που διατυπώθηκε στην αγγλική γλώσσα, απάντησε με στόμφο: Wir sind hier in Deutschland! και δε δέχτηκε να απαντήσει στην ερώτηση αν δεν επαναδιατυπωνόταν στα γερμανικά-ακόμη και όταν ο δημοσιογράφος του BBC τον παρακάλεσε να κάνει μια εξαίρεση!!

Η δική μου άποψη είναι η εξής: Read the rest of this entry »

and the homeland of my heart’s desire bestow on me…

In Εκκλησια on September 29, 2009 at 4:54 pm

Blessed are You, O Lord; teach me Your statutes.

The Choir of the Saints has found the Fountain of Life, and the Door of Paradise. May I also find the way through repentance: the sheep that was lost am 1; call me up to You, O Savior, and save me.

Blessed are You, O Lord; teach me Your statutes.

You Who of old did fashion me out of nothingness, Read the rest of this entry »

Υποθέτω πως είναι παραπληροφόρηση

In Εκκλησια, Πολιτικη on September 27, 2009 at 11:04 pm

romfea.gr

Συνάντηση Σπάρτης Ευστάθιου με Καρατζαφέρη

Σε πολύ καλό κλίμα πραγματοποιήθηκε η σημερινή συνάντηση του προέδρου του ΛΑ.Ο.Σ με τον Μητροπολίτη Μονεμβασίας και Σπάρτης, στο πλαίσιο της περιοδείας του κ. Γ. Καρατζαφέρη στη Σπάρτη. Οι δύο άνδρες είχαν την ευκαιρία να μιλήσουν για θέματα που απασχολούν τόσο την Εκκλησία, όσο και την τοπική κοινωνία. Ο κ. Καρατζαφέρης άκουσε προσεκτικά τα θέματα που έθεσε ο Μητροπολίτης κ. Ευστάθιος ενώ, Read the rest of this entry »

Διακορευθείσα κορασίς

In Εκκλησια, Πολιτικη on September 25, 2009 at 12:04 pm

Αφού ξεσπάθωσε προσπαθώντας να παραπλανήσει τους εχθρούς της Εκκλησίας, τώρα, σαν κορασίδα που μετάνοιωσε για την “κακιά την ώρα”, δίνει εξηγήσεις προσπαθώντας να μη χάσει τις ψήφους των “θρησκευάμενων”:

Νίκος Παπαχρήστου: Κύριε Πρόεδρε η θέση σας αναφορικά με την αξιοποίηση και την φορολόγηση της εκκλησιαστικής περιουσίας και ειδικότερα η αποστροφή σας πως «η Εκκλησία δεν μπορεί να έχει business και επιχειρήσεις και πρέπει να αποδοθούν στο Κράτος και διά του Κράτους στον άκληρο πολίτη»προκάλεσε συζητήσεις στο εσωτερικό της Εκκλησίας. Θεωρήθηκε σαν μια προαναγγελία μιας θέσης για δήμευση της εκκλησιαστικής περιουσίας.

Γιώργος Καρατζαφέρης: Όχι βέβαια δεν θα μπορούσε αυτό να συμβεί σε ένα ελεύθερο κράτος. (με μια κυβέρνηση ΛΑΟΣ όμως, ποτέ δεν ξέρεις) Αυτά είνα προϊόντα μιας κομουνιστικής Read the rest of this entry »

Η μητρική γλώσσα του Γ.Α.Π και το 25%

In Πολιτικη on September 23, 2009 at 11:01 pm

Τον Γεώργιο J.΄Παπανδρέου του Ανδρέου, δεν τον ψήφισα. Μου είναι όμως συμπαθής ως φιγούρα και ευχαρίστως θα έπαιζα ένα ταβλάκι μαζί του μιλώντας για το τι μάρκα φωτοβολταϊκά τόξα θα βάλω στη στέγη του σπιτιού μου.  Από την άλλη πλευρά, την πολιτική, τον θεωρώ εκτός πραγματικότητας σε πολλές απόψεις του. Αλλά δεν έχει σημασία αυτό τώρα.

Τελευταία βλέπω, μετά την τηλεμαχία,  πολλά ειρωνικά σχόλια για την ικανότητά του να εκφράζεται στην ελληνική γλώσσα-και μάλιστα, στο Τρωκτικό, κάποιος αναρωτιώταν αν θα ήταν καλύτερα να γίνει το debate στα αγγλικά προς όφελος του ΠΑΣΟΚ.

Ερωτώ λοιπόν:

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΜΗΤΡΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΩΝ:

1. Ξανθών ατάλαντων πρωινατζούδων που κάνουν 2 λάθη σε κάθε 3 λέξεις; Read the rest of this entry »

Χέρι χέρι με τον Odin

In Εκκλησια, Πολιτικη on September 22, 2009 at 11:42 pm

Πηγαίνοντας το πρωί στο γραφείο, άκουγα ραδιόφωνο. Ακούω συνήθως DRadio, διότι έχει πολύ συχνά ειδήσεις. Είχε λοιπόν μια εκπομπή σχετικά με την αλλαγή φιλοσοφίας του εθνικιστικού κόμματος NPD (βλέπε ναζιστικού), το οποίο, ενόψει των επερχόμενων εθνικών εκλογών, άρχισε να προβάλλει τα καλά της εκκλησιαστικής ηθικής και να θυμίζει πόσο “βαθειά στην ψυχή των Γερμανών” είναι ριζωμένη η πίστη στον Χριστό!! Καλά, στο άκουσμα αυτό θα έριχνα το αυτοκίνητο στο διάζωμα!! Οι εν λόγω ναζιστές είναι θερμοί υποστηρικτές της επιστροφής στις “γερμανικές” θεότητες, τότε που οι Βίκινγκς έσφαζαν αβέρτα τους γείτονές τους. Σαν άξιοι συνεχιτές λοιπόν αυτής της παράδοσης, ήθελαν την “επαναλειτουργία” θεοτήτων όπως ο Odin/Wotan, οι Tyr, Thor, Freja και όλο το υπόλοιπο κακό συναπάντημα που συνήθως Read the rest of this entry »

Debate θλίψεως

In Πολιτικη on September 21, 2009 at 8:49 pm

Καρατζαφέρης

Νομίζω πως όλοι οι “θεοσεβούμενοι” και οι κοτσοφόρες που λάτρευαν τον χρισμένο από το περιστέρι του “αγίου πνεύματος” μπορούν πλέον να κόψουν το χέρι τους (αυτό με το οποίο ψηφίζουν). Σε μια ύστατη προσπάθεια να πάρει και καμιά “προοδευτική” ψήφο, ο υπέρτατος πολιτικός καιροσκόπος της Μεταπολίτευσης δήλωσε πως “εκκλησία είναι ο ναός” (νομίζω πως κάλυψε το θέμα πλήρως τόσο από θεολογικής πλευράς όσο και από εκκλησιολογικής και δογματικής) και πως “ο εφημέριος και ο ναός αρκούν. Τα υπόλοιπα της εκκλησιαστικής περιουσίας πρέπει να δοθούν για την ανακούφιση από την κρίση”. Προφανώς δεν θα έλεγε να βοηθήσουν οι μεγαλοκαρχαρίες στην κρίση αλλά η Εκκλησία. Μετά από την γλοιώδη τοποθέτηση της λέξης “ορθόδοξος” σε τίτλο κόμματος για να γίνει “πιασσάρικο” στο κοινό άνω των 70, Read the rest of this entry »

Εν Σέρραις…

In Religion on September 11, 2009 at 1:40 am

Τον Μητροπολίτη Σερρών Θεολόγο δεν τον γνωρίζω προσωπικά. Παρά την καταγωγή μου από τις Σέρρες, μαζί του συναντήθηκα προσωπικά μόνο τη Μεγάλη Τετάρτη του 2007, όταν με έχρισε πάνω στο ψαλτήρι. Ως άνθρωπο δεν μπορώ να τον κρίνω. Αν άκουγα κάτι εναντίον του προσωπικό, δε θα αντιδρούσα-ακριβώς διότι δεν τον γνωρίζω. Αλλά όταν στο πρόσωπό του βάλλεται η Εκκλησία, δεν μπορώ να μην αντιδράσω.

Διαβάζουμε:

Πριν λίγες μέρες το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων με εντολή του Υπουργού Παιδείας κ. Άρη Σπηλιωτόπουλου, Read the rest of this entry »

Κηδειόχαρτα

In General on September 8, 2009 at 10:04 am

Διαβάζουμε στο Τρωκτικό:

Στη σύγχρονη Ιεράπετρα, όσοι ταξιδεύουν το ίδιο ανεπίστροφο ταξίδι οφείλουν να καταβάλουν στο Δήμο, δια των οικείων τους, το πρόστιμο που τους επιβάλλει η δημοτική Αρχή Μαστοράκη, για την παράνομη ανάρτηση των αγγελτήριων του θανάτου τους. Το ζήσαμε και αυτό. Ένα σωστό μέτρο που αποσκοπούσε στον περιορισμό της αφισοκόλλησης – αφισορύπανσης, οι οποίες ταλανίζουν και την πόλη μας, η κατασκευή δηλαδή, κενών πλαισίων ανακοινώσεων, συνοδεύτηκε αδικαιλογήτως με την εσπευσμένη επιβολή από το Δήμο, προστίμων σε βάρος των Γραφείων Τελετών. Read the rest of this entry »

Τι θα πει “προσβάλλω τη θρησκεία κάποιου;”

In Religion on September 8, 2009 at 9:30 am

Οι Ισλαμιστές ανέκαθεν αποτελούσαν φαινόμενο κοινωνιολογικής μελέτης. Εκτός από τον πολύ γνωστό “άλμα προς τα πίσω” της Ισλαμικής Επανάστασης στην Τεχεράνη, άξια προσοχής είναι και η άρνησή τους να δεχτούν αξίες τις οποίες αργότερα επικαλούνται για να εισέλθουν σε “ευρωπαϊκή τροχιά”.

-Για ποιο λόγο δε μαζευόμαστε σε κάποια τουρκική πρεσβεία να τα κάνουμε Read the rest of this entry »

Ουουουου καταραμένε!!

In Religion on September 8, 2009 at 1:51 am

Διαβάζω σε αυτήν την έρμη τη Wikipedia:

“Βέβαια, τελικά δεν αφορίστηκε ο Καζαντζάκης, αλλά η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδας τον καταράστηκε κι εξακολουθεί να είναι καταραμένος.”

Πέρα από το παράδοξο μιας  ορθόδοξης “κατάρας”, το απολύτως επιστημονικά επιβεβαιωμένο είναι το “η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος”. Δηλαδή, πως τον καταράστηκε; Υπάρχει “έγγραφη κατάρα”;  Ή μαζεύτηκαν Read the rest of this entry »

Αστρονομική εκπαίδευση

In General on September 3, 2009 at 11:47 am

Σε συνέντευξη του φυσικού και αστρονόμου Σταμάτη Κριμιζή, την οποία παρακολούθησα πρόσφατα, ο εν λόγω σεβαστός καθηγητής, αναφερόμενος στο πως κάνουν προσλήψεις στην Αμερική, τόνισε πως: όταν δυο υποψήφιοι έχουν τα ίδια ακριβώς προσόντα, προτιμάται άτομο που ανήκει σε μειονότητα. Αυτή η φράση ήταν ενταγμένη σε ένα πλαίσιο του στυλ ” η εκπαίδευση δεν αξίζει στην Ελλάδα οπότε μεταναστεύστε” (τα επίμαχα λόγια στο 1:55:12 της συνέντευξης). Δεν διαφωνών ποσώς με το ότι για μια αξιοπρεπή εκπαίδευση με κάποιο μέλλον η “εκπαιδευτική” μετανάστευση είναι μια καλή λύση. Ούτε διαφωνώ πως η εκπαίδευση στην Ελλάδα είναι εν πολλοίς ανύπαρκτη, χωρίς διεξόδους.

Δεν περίμενα όμως από έναν τόσο Read the rest of this entry »

Δημοσιογραφία εν τοις Πατριαρχίοις

In Religion, Uncategorized on September 3, 2009 at 11:00 am

Έτος 2000.Κληρικολαϊκή Συνέλευση στο Οικουμενικό Πατριαρχείο. Πλήθος ιερέων και λαϊκών μαζεύεται για αυτό το τεράστιο συνέδριο στην Κωνσταντινούπολη. Είμαι έξω από το γραφείο γνωστού μητροπολίτη. Με πλησιάζει “έγκριτος” δημοσιογράφος του εκκλησιαστικού ρεπορτάζ ο οποίος αρθρογραφεί μέχρι σήμερα σε εφημερίδα μεγάλης κυκλοφορίας.

Ερώτηση: Είδες τον……..;

Απάντηση: Ναι.

Ερώτηση: Τι είπατε;

Απάντηση:…Ορίστε; Νομίζω πως αυτό αφορά εμένα..

Ερώτηση: Έλα τώρα…είναι γνωστός διαπλεκόμενος…Κάτι θα είπατε…τι;

Απάντηση: …συγνώμη…σε ξέρω και από χθες; Πως μου μιλάς έτσι;

Ερώτηση: Σου την έπεσε; Ακούστηκε και αυτό…

Απάντηση δεν υπήρξε στον άθλιο αλλά βλέπω συχνά πυκνά το όνομά του στο εκκλησιαστικό ρεπορτάζ και θυμάμαι αυτό το όμορφο περιστατικό που καταδεικνύει ποιοι εργάζονται πως…

Μεταγραφές επιπέδου

In General on September 3, 2009 at 10:04 am

Αναρωτιέμαι (βλέποντας τις επερχόμενες εκλογές):

όταν έχουμε τόσους ξένους ποδοσφαιριστές, σημαίνει πως το δικό μας ποδοσφαιρικό επίπεδο δεν πάει και τόσο καλά, σωστά;

όταν έχουμε τόσες ξένες εταιρείες να μας φτιάχνουν αεροδρόμια, εθνικές οδούς, φράγματα κλπ σημαίνει πως δεν έχουμε και τόσο καλές κατασκευαστικές όσο νομίζουμε, σωστά;

όταν έχουμε άπειρους ξένους καλλιτέχνες-πρότυπα (μουσικούς, αρχιτέκτονες, συγγραφείς) σημαίνει πως δεν τα πάμε καλά εδώ, σωστά;

Τότε, για ποιο λόγο δεν παίρνουμε και ξένους πολιτικούς; Ήδη έχουμε δοκιμάσει το ζήτημα από την εποχή της Βαυαροκρατίας. Μια χαρά ήταν ο Όθωνας, ο οποίος προσπάθησε (οκ, όταν μεγάλωσε) κάτι να κάνει σε αυτή τη χώρα, έστω και αν αυτό ήταν η μεταφορά γερμανικών προτύπων σε βαλκανικό λαό. Όχι και τόσο επιτυχές, αλλά ήταν μια προσπάθεια βρε αδελφέ. Τουλάχιστον, εκεί που είναι θαμμένος γράφει “βασιλιάς των Ελλήνων” και όχι “Πρίγκηπας της Βαυαρίας”. Μετά βέβαια είχαμε την δανέζικη δυναστεία που μόνο κακό έκανε αλλά ας το ξεχάσουμε. Σήμερα, για ποιο λόγο να μην πάρουμε μεταγραφή κανέναν ευρωπαίο πολιτικό; Στα ίδια πανεπιστήμια σπουδάζουν με τους δικούς μας, τις ίδιες γλώσσες μιλάνε. Απλά αποδίδουν καλύτερα στις χώρες τους. Να κλείσουμε κάποιο συμβόλαιο βρε αδελφέ. Να βάλουμε μια κυβέρνηση ευρωπαίων εφόσον οι δικές μας ομάδες δεν αποδίδουν. Πόσο διαφορετικοί θα είναι από τους δικούς μας;

Βαρειά και δύσκολα ακούσματα

In Musik on August 27, 2009 at 3:33 pm

Τι θα πει “κοινωνία”;

In Religion on August 18, 2009 at 9:40 pm

Διαβάζουμε στην λεγόμενη “ομολογία πίστεως”:

Έφ’ όσον οι αιρετικοί εξακολουθούν να παραμένουν στην πλάνη, αποφεύγουμε την μετ’ αυτών κοινωνία, ιδι αίτερα τις συμπροσευχές. Οι ιεροί κανόνες στο σύνολο τους απαγορεύουν όχι μόνο τα συλλείτουργα και τις εντός των ναών συμπροσευχές, αλλά και τις απλές συμπροσευχές σε ιδιωτικούς χώρους. Η αυστηρή στάση της Εκκλησίας απέ ναντι στους αιρετικούς προέρχεται από αληθινή αγάπη και ειλικρινές ενδιαφέρον για τη σωτηρία τους και από ποιμαντική μέριμνα να μην παρασυρθούν οι πιστοί στην αίρεση.

Ως είθισται, ας κάνω μερικές ερωτήσεις προς τον…εμπνευστή του κειμένου:

1. Όταν λέμε κοινωνία, εννοούμε να μη δεχόμαστε και τα χρήματα των “αιρετικών”, σωστά; Υποτροφίες, έξοδα σπουδών, επιδόματα κλπ. Ή όχι; Μπορούμε να παίρνουμε τα “αιρετικά” χρήματα; Ή επειδή δεν χρειάζεται να τα βαπτίσουμε, εξαιρούνται των “αντιαιρετικών” διαδικασιών; Ή, ακόμη καλύτερα, τους παίρνουμε το χρήμα (ως καταφερτζήδες Ελληνάρες) και μετά τους κατηγορούμε και για αιρετικούς!

2. Όταν λέμε κοινωνία, εννοούμε να μη τρώμε με τους γείτονες, (και οι Παπικοί ξέρετε λένε το Πάτερ Ημών στο φαγητό) να μην τους μιλάμε, να μην πηγαίνουμε τα παιδιά μας στο ίδιο σχολείο, να μη μαθαίνουμε τη γλώσσα τους, να μη δεχόμαστε τη βοήθειά τους όταν την έχουμε ανάγκη, να μην συνάπτουμε ούτε απλές κοινωνικές σχέσεις, να είμαστε το τέλειο γκέτο;

3. Όταν κατηγορούμε Ιεράρχες και τοπικές εκκλησίες που μας ανέθρεψαν, είναι νορμάλ να εκπορεύεται η Ιερωσύνη μας ΑΚΡΙΒΩΣ από αυτές τις τοπικές εκκλησίες;

4. Όταν κατηγορούμε εν ψυχρώ τον Πατριάρχη για Οικουμενισμό, πόσο νορμάλ είναι να λέμε πως ακολουθούμε την (έρμη) “εκκλησιαστική τάξη”; Αν εφαρμοστούν οι Κανόνες της Εκκλησίας (που τόσο λάγνα αναφέρονται-μόνο όμως όταν τους βολεύουν) μήπως κάποιοι θα μάθαιναν τις ποινές που υπάρχουν για συκοφαντική ιεροκατηγορία;

5. Πως υπογράφουμε κείμενα εναντίον του Π.Σ.Ε. ενώ η τοπική εκκλησία στην οποία ανήκουμε είναι ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΗΣ του Π.Σ.Ε; Μήπως η αντίθεση στο “κακό νομικίστικο πνεύμα” της Δύσεως, φέρνει το άκρως αντίθετο “βαράτε βιολιτζίδες” πνεύμα της Ανατολής, όπου ο καθένας κάνει και γράφει ό,τι του καπνίσει; Όλοι οι κληρικοί που υπέγραψαν την “ομολογία” δεν ανήκουν σε κάποιο μητροπολίτη; Τι γνώμη έχει αυτός;

6. Κατάλαβε κάποιος από τους υπογράφοντες πως δε ζούμε στην εποχή της Φερράρας-Φλωρεντίας; Έχει καταλάβει πως Ορθοδοξία υπάρχει και πέρα από τον Έβρο και την Κακαβιά; Καλά, στην Ελλάδα, μπορούν να είναι όσο γκετοποιημένοι θέλουν (ακόμη). Όταν όμως στο εξωτερικό ο “Παπικός” σε ΦΙΛΟΞΕΝΕΙ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ, ΣΕ ΣΠΟΥΔΑΖΕΙ (θυμίζει κάτι αυτό;) και τρως στο τραπέζι ΤΟΥ είναι ΑΓΕΝΕΙΑ & ΑΘΛΙΟΤΗΤΑ να μη σηκωθείς όρθιος όταν αυτός θα πει το Πάτερ Ημών. Δεν έχει κανείς το copyright.

Δυστυχώς, αυτό είναι αποτέλεσμα της πολυσυνοδικότητας και της πολυδιάσπασης της Ορθόδοξης Εκκλησιολογίας, στο οποίο θα επανέλθω εν ευθέτω.

Τελειώνω με λόγια του μακαριστού Αρχιεπισκόπου Χριστόδουλου, τα οποία εκφράζουν πλήρως τη θέση μου.

Τιμώντας η Αγιωτάτη Εκκλησία της Ελλάδος το έργο και την πλούσια προσφορά του Νικολάου Νησιώτη αποφάσισε να θεσπίσει ετήσια υποτροφία στο όνομα του, δια της οποίας θα αποστέλλει κάθε χρόνο ένα πρόσωπο δικό Της, κληρικό ή λαϊκό, γυναίκα ή άνδρα με σκοπό την επιμόρφωση επάνω στα θέματα της Οικουμενικής Κίνησης και των σχέσεων με τις άλλες Χριστιανικές Εκκλησίες. Η γνώση, αγαπητοί μου διαλύει κάθε προκατάληψη και φόβο, αναδεικνύοντας τις θετικές πλευρές μιας ιδέας και καλλιεργεί την κριτική σκέψη και τοποθέτηση που είναι κάθε άλλο παρά απαραίτητη στις ημέρες μας.

Αρχιεπίσκοπος +Χριστόδουλος
1974-2008

Τι γιορτάζουμε το Δεκαπεντάυγουστο; Έλα ντε!

In Religion on August 18, 2009 at 4:30 pm

Διαβάζοντας την πάλαι ποτέ “ναυαρχίδα” του δεξιού πολιτικού χώρου, έπεσα πάνω στο άρθρο της κας Δώρας Αντωνίου. Δεν θα σχολιάσω το σύνολο του πονήματος αλλά μόνο δυο-τρία σημεία, ενδεικτικά του όλου πνεύματος.

Tι είναι αυτό που κάνει τον Δεκαπενταύγουστο τόσο μεγάλη και ξεχωριστή γιορτή; Είναι σχεδόν βέβαιο ότι εάν, ως ένα είδος θρησκευτικής δημοσκόπησης, ρωτήσει κάποιος δειγματοληπτικά έναν αριθμό συμπολιτών μας τι τιμούμε το Δεκαπενταύγουστο, πολλοί θα είναι εκείνοι που δεν θα γνωρίζουν ότι η σωστή απάντηση είναι «την κοίμηση της Θεοτόκου»

“Είναι σχεδόν σίγουρο” λοιπόν. Όταν ο δημοσιογράφος γράφει το “είναι σχεδόν σίγουρο” νομίζω πως και το “σχεδόν” περισσεύει. Είναι αλήθεια. Μόνο “πολλοί”; Η συντριπτική πλειοψηφία του πληρώματος της Εκκλησίας δεν γνωρίζει τι ακριβώς γιορτάζουμε! Δεν ξέρει να πει Η ΚΟΙΜΗΣΙΣ ΤΗΣ ΥΠΕΡΑΓΙΑΣ ΔΕΣΠΟΙΝΗΣ ΗΜΩΝ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΚΑΙ ΑΕΙΠΑΡΘΕΝΟΥ ΜΑΡΙΑΣ (όπως είναι η φράση στο Ημερολόγιο του Οικουμενικού Πατριαρχείου) οπότε σαν να έχει δίκιο.

Ο Δεκαπενταύγουστος είναι μια γιορτή (περίεργο που χρησιμοποιούμε αυτή την έκφραση όταν ουσιαστικά τιμάται η επέτειος ενός θανάτου.

Ειλικρινά, από δω και πέρα, ποιο είναι το ειδικό βάρος που μπορεί να έχει το άρθρο κάποιου ΤΟΣΟ ΜΑΚΡΙΑ από την Ορθοδοξία; Πράγματι, είναι περίεργο το γεγονός. Περίεργο για κάποιον όμως εκτός Εκκλησίας, ο οποίος κοιτάει το εκκλησιαστικό γεγονός με το μάτι του περίεργου τουρίστα, του παρατηρητή στο εργαστήριο. Κάποιοιυ που αγνοεί πως οι χριστιανοί ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΝ κυρίως το ΘΑΝΑΤΟ και το ΜΑΡΤΥΡΙΟ των Αγίων από τον πρώτο αιώνα μέχρι σήμερα. Δεν το πήρε κάποιος χαμπάρι;

Κι αν κάπου αισθανθεί, όπως εγώ, αποκλεισμό, γιατί δεν επιτρέπεται η είσοδος σε γυναίκες που φοράνε παντελόνι ή ισχύει κάποια άλλη απαγόρευση, κάπου αλλού, όχι πολύ μακριά, σίγουρα θα βρίσκεται μια άλλη Παναγία, με ανοιχτές τις θύρες για όλους τους επισκέπτες.

Η πίστη είναι τόσο μεγάλη ώστε το να φοράει κάποια γυναίκα κάτι διαφορετικό από παντελόνι, καταντάει αποκλεισμός! Μη σου πω ρατσισμός! Είναι δυνατόν οι σκοταδιστές ρασοφόροι να μας απαγορεύουν την είσοδο λόγω της ενδυμασίας μας; Ποτέ! Είναι δυνατόν να μας αναγκάσουν να αλλάξουμε ρούχα πριν πάμε στο Ρέμο; Όχι βέβαια! Μόνο και μόνο η σκέψη πως κάποιος θα μας επιβάλλει το πως θα ντυθούμε για ένα μισάωρο είναι άκρατος αποκλεισμός! (ενώ αν μας το έλεγε το αφεντικό στη δουλειά θα το κάναμε σε χρόνο dt). Για αυτό το λόγο, καλύτερα να αναζητήσουμε κάποιους “πιο χαλαρούς” ναούς.

Τελικά, ίσως ο Δεκαπενταύγουστος είναι μεγάλη γιορτή γι’ αυτό ακριβώς: διότι καθένας μπορεί, ανάμεσα στις εκατοντάδες Παναγίες που γιορτάζουν, να βρει εκείνη που του ταιριάζει περισσότερο. Τη λιγότερο ή περισσότερο αυστηρή, τη λιγότερο ή περισσότερο κοσμική, την πιο ήσυχη, την πολυσύχναστη, την απομονωμένη, αυτή που προτιμούν οι πάσης φύσεως επίσημοι και οι κεφαλές της Εκκλησίας ή εκείνη με τους λιγοστούς πιστούς και τον σκληραγωγημένο ιερέα με το τριμμένο ράσο, την πλούσια με τα ανεκτίμητης αξίας αφιερώματα ή τη φτωχική με προσφορές πιστών το λάδι και τον άρτο.

Σωστά. Για αυτόν το λόγο είναι μεγάλη η γιορτή του Δεκαπενταύγουστου. Διότι στο εκκλησιαστικό super market νεοφιλελεύθερου τύπου, μπορεί ο καθένας να βρει ό,τι του αρέσει (υπέροχη δεν είναι η “ελεύθερη αγορά”;) Προφανώς, η ζωοποιός και σωτήρια παρουσία της Θεοτόκου δεν είναι και τόσο trendy ώστε να νοηματοδοτήσει τη γιορτή.

Midnight (1962-2009)-Painted Skies

In Musik on August 14, 2009 at 12:27 pm

Ξανθόν Γένος

In General on August 7, 2009 at 5:58 pm

Το “ξανθό γένος” που θα μας ελευθερώσει τι έγινε βρε;

Ο…ισλαμιστής Βαρνάβας

In Religion on August 4, 2009 at 7:52 pm

Το τι άλλο θα διαβάσουν τα δύστυχα ματάκια μου δεν έχω καταλάβει ακόμη…Μαθαίνω για την…κατάρα που έχει το…”ευαγγέλιο” του Βαρνάβα (χωρίς να το ξέρει ο ίδιος ο Βαρνάβας φυσικά) το οποίο λέει καθαρά και ξάστερα πως ο Ιησούς είναι ..προφήτης του Ισλάμ Read the rest of this entry »

Αστοχίες επισκόπων

In Religion on August 2, 2009 at 10:51 am

Μετά από την δήλωση του επισκόπου Ιωαννουπόλεως υπέρ της χειροτονίας γυναικών, έχω να καταγράψω μερικές σκέψεις.

1. Λέει ο εν λόγω επίσκοπος πως εκφράζει προσωπικές απόψεις και όχι του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας. Το ίδιο υποθέτω θα λέει ο έτερος επίσκοπος Read the rest of this entry »

Γέλωτας

In Religion on July 28, 2009 at 3:46 pm

Ιεράρχης από το ΙΔΙΟ Πατριαρχείο το οποίο μας χαρακτήριζε (εμάς του Οικ. Πατριαρχείου) “ενδοτικούς οικουμενιστές” προτείνει την ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑ ΓΥΝΑΙΚΩΝ!!!!Να στείλουμε και εμείς email σε όλους τους, ζητώντας να ζητήσουν γονατιστοί συγνώμη;

Που είναι καμιά “Ομολογία Πίστεως” από τους ελλαδίτες και ιδίως τους “πασαλιμανιώτες”;

Παρά τον τίτλο του post, μόνο θλίψη…

Όταν οι άλλοι άκουγαν Elvis εμείς…

In Music Videos, Musik on July 26, 2009 at 5:31 pm

Διακοπές

In Uncategorized on July 22, 2009 at 8:28 am

Ο εθνικός εκατόνταρχος

In Religion on July 4, 2009 at 4:46 pm

Διαβάζοντας σε ιστολόγιο φίλου ιερέως το κυριακάτικο κήρυγμα, μου έμεινε η ευαγγελική φράση : «αμήν λέγω υμίν, ουδέ εν τω Ισραήλ τοσαύτην πίστιν εύρον». Εκείνος ο οποίος λέει αλλού πως ήλθε μόνο για τα χαμένα πρόβατα του Ισραήλ, ομολογεί μπροστά σε αυτά τα ΙΔΙΑ τα πρόβατα πως ανάμεσά τους δεν βρήκε κανέναν με πιο μεγάλη πίστη! Ποιον; Έναν εθνικό! Έναν από τους Read the rest of this entry »

Γιατί οι λάθρομετανάστες δεν πηγαίνουν στις Αραβικές χώρες;-έλα ντε!!!

In Religion on July 3, 2009 at 9:01 am

Διάβασα το ενδιαφέρον άρθρο-πρόταση του κ. Θωμά Τουσιάδη. Η απάντηση δεν είναι δύσκολη: διότι η Σαουδική Αραβία έχει απείρως καλύτερη οργάνωση στην υποδοχή ξένων ΕΡΓΑΤΩΝ (η λέξη μετανάστης απλά δεν υπάρχει). Δεν μπορείς να πας εκεί αν δεν έχεις να δουλέψεις κάπου. Συνέχεια σε έχουν στη σέντρα (δακτυλικά αποτυπώματα  ακόμη και από παιδιά ξένων εργατών π.χ ) και αν παραβείς ένα γράμμα από κάποιον νόμο στην καλύτερη περίπτωση σε διώχνουν, στη χειρότερη δε θες να μάθεις, πίστεψέ με. Για κάθε έγγραφο που σου ζητάνε να προσκομίσεις και δεν το φέρεις υπάρχει άμεσο πρόστιμο και η θρησκεία σου ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ σε δημόσιους χώρους, αν δεν είναι το Ισλάμ. Προφανώς η κυβέρνηση εκεί δεν χτίζει εκκλησίες για τους χριστιανούς εργαζομένους!!

Οπότε, νομίζω πως τα παραπάνω καθιστούν το ερώτημα του κ. Τουσιάδη ρητορικό.

Όσον αφορά τη θρησκευτική ελευθερία σε αυτές τις χώρες, έγινε ένα μικρό βήμα για άνθρωπο αλλά μεγάλο για την (ισλαμική) ανθρωπότητα: στο Κατάρ επέτρεψαν (Ουάου) σε κάποιους Ρκαθολικούς να κάνουν μια μικρή ακολουθία σε ένα εκκλησάκι που ΔΕΝ θα έχει καμπάνα ΟΥΤΕ ΣΤΑΥΡΟ (διότι προσβάλλει το Ισλάμ). Από το ολότελα…καλή και η συνωνόματή μου.

Περισσότερα εδώ και εδώ από πρώτο χέρι.

church_qatar_0319

Νεοπαγανιστών αστοχίες

In Religion on July 2, 2009 at 8:53 pm

Τυχαία, είδα τις προσπάθειες κάποιων συμπολιτών μου (Κοινό των Θεσσαλονικέων αυτοαποκαλούνται) να κάνουν “μνημόσυνο” με κεριά (!!!) στη μνήμη των σφαγιασθέντων θεσσαλονικέων (390μ.Χ) από τον Αυτοκράτορα Θεοδόσιο τον Α’! Αμέσως μου ήρθαν στο νου παρόμοιες ενέργειες, όπως μνημόσυνο στον Μ.Αλέξανδρο(!), την επίσημη λήξη του Πελοπονησιακού πολέμου από τον πρώην δήμαρχο Αθηναίων Αβραμόπουλο και κάποιους νεοπαγανιστές εδώ δίπλα στην Κολωνία, που επειδή έβαλαν το γύψινο άγαλμα της Αφροδίτης στον κήπο τους, θεωρούν εαυτούς και κληρονόμους της αυθεντικής (sic) ελληνικής ψυχής-κάτι που επαφίεται σε ένα αόριστο επέκεινα. Για τους συγκεκριμένους του “Κοινού”, έκατσα να αναρωτηθώ, ποιος είναι ο λόγος που ένιωσαν τόσο αλληλέγγυοι με τα θύματα του Θεοδόσιου.

1. Ο Βουδέριχος, αξιωματικός του Θεοδοσίου, συνέλαβε κάποιον ηνίοχο, ο οποίος ήταν αρεστός στο πλήθος, ένας celebrity ας πούμε.
2. Το πλήθος νευρίασε, όρμηξε και σκότωσε τον Βουδέριχο και αρκετούς άλλους αξιωματικούς.
3. Ο Θεοδόσιος, ως αυτοκράτορας, έδωσε τη διαταγή σφαγής των υπευθύνων-δηλαδή όποιων έβρισκαν μποροστά τους οι στρατιώτες.

Ως εδώ καλά. Λυπηρό το γεγονός. Ακόμη όμως δεν μπορώ να βρω τη σύνδεση του γεγονότος με το “Κοινό”.

Γιατί δεν νιώθουν αλληλέγγυοι με τους συμπολίτες μας Εβραίους που σφαγιάστηκαν στην Πολωνία;
Γιατί δεν νιώθουν αλληλέγγυοι με τους συμπολίτες μας μάρτυρες χριστιανούς (Δημήτριο, Νέστορα π.χ) που βρήκαν μαρτυρικό θάνατο επίσης εκεί κοντά;
Γιατί δεν νιώθουν αλληλέγγυοι με τους συμπολίτες μας που σφαγιάστηκαν από τους Οθωμανούς;
Γιατί δεν νιώθουν αλληλέγγυοι με τους συμπολίτες μας που σκοτώθηκαν στην βουλγαρική και ναζιστική κατοχή;

nergis1
Γιατί απλούστατα…
…ο Θεοδόσιος ήταν χριστιανός! Το ότι μέσα στους σφαγιασθέντες ήταν και πολλοί χριστιανοί δεν έχει για αυτούς καμιά σημασία. Το ότι δεν είχε καμία σημασία το θρήσκευμα των θυμάτων για τους σφαγείς (στους οποίους υπήρχαν και παγανιστές) , πάλι δεν έχει σημασία. Σημασία έχει το θρήσκευμα κάποιου που τέλεσε εγκληματική πράξη. Συνεπώς, ταμπελοποιούμε όλους τους ομοθρήσκους του και τους καταρασσόμαστε.

Τι να κάνουμε, η Νέα Εποχή έχει και την…χλαμύδα της.

Γέροντας Ιωσήφ Βατοπαιδινός – Μονή Βατοπαιδίου, Άγιο Όρος-Μιά συνέντευξη

In Religion on July 1, 2009 at 12:06 pm

(Από το www.egolpio.com)

Γέροντας Ιωσήφ Βατοπαιδινός – Μονή Βατοπαιδίου, Άγιο Όρος

Μιά συνέντευξη από το Περιβόλι της Παναγίας στην οποία ο λόγος που απορρέει από την υπερεξηκονταετή ασκητική πείρα του Γέροντα Ιωσήφ, ακούγεται διαχρονικός σε σύγχρονα υπαρξιακά ζητήματα.

Σεβαστέ γέροντα, θα θέλαμε να αναφερθείτε στο ορθόδοξο ασκητικό ήθος των Αγιορειτών πατέρων.

Οι Αγιορείτες, παιδί μου, είναι συνεχιστές της ακριβούς πατερικής ορολογίας. Read the rest of this entry »

(*1.7.1921-+1.7.2009) ΑΙΩΝΙΑ ΤΟΥ Η ΜΝΗΜΗ

In Religion on July 1, 2009 at 9:42 am

Iosif

Υπέρ rock απολογητικός

In Musik, Religion on June 30, 2009 at 11:01 am

Όταν ήμουν μικρός (δηλαδή πριν πολλά πολλά μα πάρα πολλά χρόνια) κάποιοι τάχαμου “θεολόγοι”, “κήρυκες του Ευαγγελίου” και ηθικολάγνοι, έγραφαν άπειρα πονήματα εναντίον της rock μουσικής, θεωρώντας ως μουσική μόνο τα…δημοτικά και οργανωσιακού τύπου άσματα, άντε και κανά δυο του Πάριου (μόνο τα νησιώτικα). Η ολική άγνοια περί των μουσικών γενικότερα εκφραζόταν είτε με επικριτικά σχόλια στην εμφάνιση και στο ντύσιμο των ροκάδων είτε στο περιεχόμενο των στίχων των κομματιών τους, είτε πάλι στα…διονυσιακού τύπου “ουρλιαχτά” τους. Με αυτόν τον τρόπο έγιναν οι καλύτεροι παπαγάλοι των εξ Αμερικής φανατικών Ευαγγελιστών (όχι Ευαγγελικών), την φοβίας τους για καταστάσεις που, ούτως ή άλλως, αφορούσαν άλλες κοινωνίες Read the rest of this entry »

Άντε, εύχομαι και την Μπαγκαβάτ Γκιτά

In Uncategorized on June 30, 2009 at 10:07 am

Πάντοτε ήμουν προσεκτικός σε όλους αυτούς που “φώναζαν”: τους κομματάρχες, τους εθνοσωτήρες, τους κομμουνιστοφάγους, τους κομμουνιστολάγνους, τους υπερεθνικιστές, τους υπερδιεθνιστές, τους προφητολόγους, αναρχικούς, φιλοβασιλικούς, αυτούς που “συνομιλούν με γέροντες” και λένε πως οσονούπω θα είμαστε στην Κόκκινη Μηλιά, εκείνους που νομίζουν πως για όλα φταίνε οι εβραιομασώνοι σατανιστές και όχι η δική τους βαρεμάρα και αδράνεια.

yogaΟι δυο τελευταίες δεκαετίες όμως έχουν βαλθεί να με κάνουν να αλλάξω γνώμη: από το αλήστου μνήμης ΚΕΦΕ και τον φανερά αποσταθεροποιητικό ρόλο του (μιλάω μόνο για την θρησκευτική πλευρά, η πολιτική δεν με αφορά εδώ) μέχρι και το φοβερό “Σεμινάριο Γιόγκας για εκπαιδευτικούς”(!!!), όλα δείχνουν μια συγκεκριμένη στροφή όσον αφορά τον θρησκευτικό και “μεταφυσικό” (sic) προσανατολισμό της χώρας μας, προσανατολισμός ο οποίος δείχνει να μην ακολουθεί κάποιους ήδη υπάρχοντες κοινωνικούς μετασχηματισμούς αλλά μάλλον νόρμες “άνωθεν” διατεταγμένες.

Σε αυτό το συμπέρασμα φτάνω, προσωπικά πάντα, όταν βλέπω πως οι εκπαιδευτικοί μας σιγά σιγά θα πρέπει να προσανατολιστούν προς κατευθύνσεις όχι μόνο άσχετες με την Παιδεία αλλά και επικίνδυνες για τον κοινωνικό ιστό. Ως τι άλλο να ερμηνεύσει κάποιος την διδασκαλία της Yoga (σε όλες τις μορφές της), η οποία έφτασε στη Δύση ως “μέθοδος χαλάρωσης” ενώ στην πραγματικότητα είναι προετοιμασία θανάτου. Σέβομαι απόλυτα τις ανατολικές θρησκείες και τη φιλοσοφία τους, σέβομαι όλους όσους τις ακολουθούν. Από τον αμοιβαίο σεβασμό όμως μέχρι την επιβολή των ανωτέρω δοξασιών μέσω της εκπαίδευσης, η απόσταση είναι μεγάλη.

Μου λείπει παραπάνω από όσο νόμιζα

In Ταξίδια on June 28, 2009 at 12:35 pm

Γάτος ο Ελγατούρ

In Uncategorized on June 18, 2009 at 9:27 pm

Διαβάζοντας εδώ μια συνέντευξη του κ. Ναΐμ ΕλΓΑΤΟύρ σχετικά με το Ισλάμ, (απάντηση στο πολύ καλό άρθρο της Λώρης Κεζά) θα ήθελα να σχολιάσω τα λεγόμενά του. Μετανάστης αυτός, μετανάστης και εγώ, ας πούμε πως κάπου τον νιώθω. Ή μάλλον τον ένιωθα, μέχρι που διάβασα την μεγαλειώδη συνέντευξή του. Ας σχολιάσω λοιπόν μερικά κομμάτια της:

Ξεκινώ με τον χαρακτηρισμό της συζύγου του κ.Ελγατούρ ως “μουσουλμάνας Ελληνίδας”. Αυτός ο όρος δεν υπάρχει απλά. Είναι καραμπινάτο οξύμωρο, όπως δεν υπάρχει μαύρος εθνικοσοσιαλιστής και Γερμανός Μαύρος Πάνθηρας. Αν εννοεί “Ελληνίδα που ασπάστηκε το Ισλάμ”, τότε αυτή παύει να είναι Ελληνίδα, γίνεται “ελληνόφωνη”, διακαής πόθος των διεθνιστών.

Συνεχίζουμε:

“Σήμερα στην Αθήνα ζουν εκατοντάδες χιλιάδες Μουσουλμάνοι, διαφόρων επαγγελμάτων και κοινωνικών στρωμάτων, Read the rest of this entry »

IV CONFÉRENCE PANORTHODOXE PRÉCONCILIAIRE

In Uncategorized on June 16, 2009 at 12:20 pm

IV CONFÉRENCE PANORTHODOXE PRÉCONCILIAIRE
CENTRE ORTHODOXE DU PATRIARCAT ŒCUMÉNIQUE
Chambésy, 6-12 juin 2009

Communiqué

Sur invitation de Sa Sainteté le Patriarche œcuménique Bartholomaios, Read the rest of this entry »

Οδοιπορικό (1)

In Ταξίδια on June 15, 2009 at 8:06 pm
Ι.Ν. Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης, Σινασός, Καππαδοκία

Ι.Ν. Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης, Σινασός, Καππαδοκία

Ι.Ν. Κωνσταντίνου και Ελένης, Σινασός, Καππαδοκία.

Ι.Ν. Κωνσταντίνου και Ελένης, Σινασός, Καππαδοκία.


Read the rest of this entry »

Ευλόγησον Σύντροφε!!

In Religion on June 15, 2009 at 5:00 pm

της Άντζυς Σταθάτου (από το amen.gr)

Θα μπορούσαν ορθόδοξοι κληρικοί να έχουν σχέση με τις μυστικές υπηρεσίες; Για την Εκκλησία της Ρωσίας, τα δημοσιεύματα για την παράλληλη δράση κληρικών στην Εκκλησία και την KGB , είναι πολλά. Πράκτορες φέρονται να ήταν τόσο ο νυν Πατριάρχης Κύριλλος με το κωδικό όνομα «Mikhailov» , όσο κι ο πρώην Πατριάρχης Αλέξιος με την κωδική ονομασία «Drozdov», αλλά και οι συνυποψήφιοι του κ. Κύριλλου στη διεκδίκηση του θρόνου, Μητροπολίτες Μινσκ Φιλάρετος και Κλιμέντιος της Καλούγκα με τα κωδικά ονόματα «Ostrovskiy» και «Topaz» αντιστοίχως.

Πριν από λίγο καιρό το εβδομαδιαίο περιοδικό της Σλοβακίας Plus 7 dni , ανέφερε σε ρεπορτάζ που δημοσίευσε ότι και κληρικοί της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Σλοβακίας ήταν μυστικοί πράκτορες Read the rest of this entry »

Helloween – Open Your Life

In Uncategorized on June 14, 2009 at 9:15 pm

Ευφυέστατο, ιδίως με την παρουσία του αγαπημένου μου ντράμερ Mikkey
Dee!!

Do you know what there is
Just behind your wall?
Do you hate what you can’t see
On the spinning ball? Read the rest of this entry »

Orphaned Land – Building The Ark

In Uncategorized on June 10, 2009 at 1:50 am

Τον τελευταίο χρόνο ασχολούμαι αρκετά με τους Orphaned Land, αυτήν τη φοβερή μπάντα από το Ισραήλ. Στα περισσότερα κομμάτια τους περιλαμβάνουν στίχους με άκρως θεολογικό περιεχόμενο και σε σοβαρά επίπεδα, χωρίς διάθεση ψευτοεντυπωσιασμού.

Cumque vidisset Deus Read the rest of this entry »

Η αυτοδικαίωση των “γνησίων” (Die Dolchstoßlegende της Ορθοδοξίας)

In Religion on June 10, 2009 at 12:45 am

Σκηνικό πρώτο:

Διαβάζω το κείμενο ενός Μητροπολίτη ο οποίος κατηγορεί το κράτος για θεσμοθέτηση νόμων οι οποίοι “παρασέρνουν” τον κόσμο έτσι ώστε να παρακολουθεί πολιτιστικές εκδηλώσεις με σκοπό να μειωθεί ο κόσμος στις εκκλησίες!!!

Σκηνικό δεύτερο:

Διαβάζω το κείμενο δεύτερου Μητροπολίτη Read the rest of this entry »

29.5.1453

In General on May 29, 2009 at 12:36 pm

“Σημαίνει ο Θεός σημαίνει η γη, σημαίνουν τα επουράνια
σημαίνει κι η αγιά Σοφιά
Tο μέγα Mοναστήρι με τετρακόσια σήμαντρα
κι εξηνταδυό καμπάνες, κάθε καμπάνα και παπάς
κάθε παπάς και Διάκος.

Ψάλλει ζερβά ο Bασιλιάς, δεξιά ο Πατριάρχης
κι απ΄ την πολλή την ψαλμουδιά εσειώνταν οι κολώνες
Nα μπούνε στο Xερουβικό και νάβγει ο Bασιλέας
φωνή τους ήρθε εξ ουρανού κι απ’ Aρχαγγέλου στόμα.

Πάψατε το Xερουβικό κι ας χαμηλώσουν τ’ άγια
παπάδες πάρτε τα ιερά κι εσείς κεριά σβηστείτε
γιατί είναι θέλημα Θεού η Πόλη να τουρκέψει.

Mόν’ στείλτε λόγο στη Φραγκιά να ρθούν τρία καράβια
το ΄να να πάρει το σταυρό και τ’ άλλο το Bαγγέλιο
το τρίτο το καλύτερο την άγια Tράπεζά μας
μη μας την πάρουν τα σκυλιά και μας την μαγαρίσουν…

Σώπασε κυρά Δέσποινα και μην πολυδακρύζεις,
γιατί πάλι με χρόνια με καιρούς
πάλι δικά μας θάναι”.

 

Η παράδοση μάλλον δεν ξέρει από πολιτικώς ορθή σκέψη...

 

Υ.Γ. Για να μην ξεχνάω και τους δικούς μας die hard-super-ultraΟρθοδόξους : οι κυρίες Maddalena Tocco και Caterina Gattilusio, ήταν αιρετικές, παπικές, 666καταραμένες, οπαδοί του οικουμενισμού και φίδια κολοβά υπέρ της Ουνίας, ή όχι;

Τα θρησκευτικά του μέλλοντος

In Religion on May 29, 2009 at 9:41 am

Διάβασα την ανακοίνωση των 44 Θεολόγων, εξόχως φιλικών προς το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, η οποία υποστηρίζει (εν μέσω πολλών) την “μη-ομολογιακή” διδασκαλία των Θρησκευτικών και την μετατροπή τους σε μάθημα Θρησκειολογίας. Ας καταγράψω τις ταπεινές σκέψεις μου επί του θέματος;

  1.  Η ιδεολογία της Νέας Εποχής εκφράζεται τελικά και από συναδέλφους. Δεν χρειαζόταν στα φοιτητικά μου χρόνια Read the rest of this entry »

Ακούς να λένε στα χωριά

In Uncategorized on May 27, 2009 at 10:19 am

Ακούς να λένε στα χωριά οι γέροντες τα βράδια
κάτι μυστήρια πράγματα που χτίζουν τα σκοτάδια.
Λένε για της Υπαπαντής το μέγα πανηγύρι
πως το λιβάνι πέτρωνε πριν μπεί στο θυμιατήρι.
Λένε πως ψέλναν τα πουλιά στ΄αριστερό ψαλτήρι
κι απ΄ τα πηγάδια φέρνανε κρασί οι καλογήροι.

Λένε για κάτι χαιμαλιά Read the rest of this entry »

Η ανακάλυψη της Αμερικής

In Religion on May 25, 2009 at 8:22 pm

Μια ωραία πρωϊα το κρατίδιο της Έσσης αποφάσισε να βραβεύσει με το “Πολιτιστικό Βραβείο του κρατιδίου της Έσσης”  (Hessischer Kulturpreis 2009) τέσσερις “εκπροσώπους θρησκειών” για την συμβολή τους στον Διαθρησκειακό Διάλογο. Επέλεξαν τους : Karl Lehmann (ΡΚαθολικός καρδινάλιος), Peter Steinacker (Ευαγγελικός της περιοχής Hessen-Nassau), Salomon Korn (Ιουδαϊκό Συμβούλιο) και τον μουσουλμάνο συγγραφέα Navid Kermani από το Ιράν-αλλά διαμένοντα στη Γερμανία.

Crucifixion-of-St-PeterGuido-Reni

Η Σταύρωση του Πέτρου-Guido Reni

Όλα πήγαιναν καλά αλλά κάπου στράβωσε η δουλειά: Read the rest of this entry »

Το μίσος των διωκτών του Χριστού

In Uncategorized on May 22, 2009 at 8:59 pm

Στις σημερινές ταραχές στο κέντρο της Αθήνας με τους μουσουλμάνους να δείχνουν αφηνιασμένοι δε με πείραξε τόσο το γεγονός των καταστροφών. Όπως και με τα σκίτσα του Μωάμεθ, έτσι και τώρα, αρκεί μια σπίθα για να τους ξεσηκώσει. Με πείραξε η λεγόμενη “συμμαχία των προθύμων” η οποία Read the rest of this entry »

Πάτερ Ημών & Γιάννης Ρίτσος

In Uncategorized on May 22, 2009 at 3:24 pm

Ποια “παιδεία” υπηρετούν οι εκπαιδευτικοί πλέον;

Αντιγράφω από το Αντίβαρο: (τα έντονα γράμματα δικά μου)

Για το «πείραμα» στο 132ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών στην Γκράβα, όπου η πρωινή προσευχή αντικαταστάθηκε με ένα ποίημα του Γιάννη Ρίτσου, ζητήσαμε έναν απολογισμό από τη Στέλλα Πρωτονοταρίου, διευθύντριά του έως τον Νοέμβριο του 2007:

 

“Στο σύγχρονο ελληνικό σχολείο, πολυπολιτισμικό πλέον, φοιτούν πολλοί μαθητές και μαθήτριες μη ορθόδοξοι. Ολα αυτά τα μη ορθόδοξα παιδιά (σύμφωνα με το Π.Δ. 201/98) “εφόσον προσέλθουν στο σχολείο πριν γίνει η πρωινή προσευχή, είναι υποχρεωμένα Read the rest of this entry »

Επεισόδια στην Ημερίδα για τον Διαχριστιανικό Διάλογο (ή γιατί μας θεωρούν ταλιμπάν)

In Uncategorized on May 22, 2009 at 1:01 am

Διαβάζοντας εδώ την είδηση Ημερίδας για τον διάλογο μεταξύ των Εκκλησιών και για τους οργανωσιακούς που προσπάθησαν να μπουκάρουν μέσα, έκανα μερικές σκόρπιες σκέψεις:

1. Με καμώματα τέτοιου τύπου-αλλά και με τους καμένους κινηματογράφους της δεκαετίας του 1980-η μόνη αντίληψη που έχει ο Άλλος για μας είναι αυτή του ταλιμπανίζοντα μουζαχεντίν. Μπορεί κάποιες φορές να είναι υπερβολικό αλλά σας βεβαιώνω πως αυτή η εντύπωση μένει.

2. Μήπως τελικά δεν μπορούμε να μιλήσουμε με τους δυτικούς; μήπως δεν έχουμε τα κότσια, τα φόντα, τη μόρφωση, τη διάθεση, την όρεξη, χρόνο να σπαταλήσουμε; Μήπως δε μας νοιάζει να μιλάμε με άλλους γενικά; Να τους αφήσουμε να κουρεύονται δηλαδή;

3. Μήπως απλά δεν έχουμε καλούς τρόπους; μήπως ο τίτλος “οι επαρχιώτες του νότου της Ευρώπης” είναι λίγος για μας; μήπως ξεχάσαμε πως ο Άλλος είναι ιερός στην ελληνική παράδοση;

4. Μήπως ξεχνάμε πως ένα κομμάτι ελλήνων πολιτών ανήκει σε άλλη-ες ομολογία-ες; Μήπως ξεχάσαμε λέξεις όπως “πολιτισμός” και “διάλογος”;

5. Πάντοτε η καθολική Εκκλησία ήταν ανοιχτή, τελείως δεκτική σε ο,τιδήποτε το οποίο αφομοίωνε δημιουργικά. Δυστυχώς, ύστερα από τα μαύρα χρόνια της ΟΘωμανικής κυριαρχίας, η γκετοποίηση έγινε το σήμα κατατεθέν των Ορθοδόξων και η μονο-ομολογιακές κοινωνίες αυτοσκοπός.

6. Πολλοί νομίζουν πως διάλογος σημαίνει να πείσουμε τους “αιρετικούς παπικούς” να επιστρέψουν γονατιστοί ζητώντας συγνώμη που..διαφώνησαν με τον Μάρκο Ευγενικό, να μάθουν να έχουν Πρόσφορο αντί Όστιας, να βάλουν μαντίλι οι γυναίκες στην εκκλησία κλπ. Οι ίδιοι δεν έχουν ιδέα τι συμβαίνει στην πραγματικότητα διότι απλά ζουν αλλού.

7. Μας βλέπουν σαν “νησίδες φολκλόρ” της χριστιανοσύνης εξαιτίας τέτοιων απολίτιστων αντιδράσεων.

8. Δεν καταλαβαίνουν πως η στάση τους επηρρεάζει έμμεσα πολλούς Ορθοδόξους του εξωτερικού οι οποίοι υφίστανται την αντίδραση τέτοιων συμπεριφορών.

Ας βάλει ο Θεός το χέρι του…    

Φωνή βοώντος εν τη ερήμω(;)

In Uncategorized on May 14, 2009 at 9:17 pm

Lieber Bruder Panos,
Christus ist auferstanden!
Erlaube mir auch meine Erfahrungen diesbezüglich darzustellen.

Γεννήθηκα στη Γερμανία και διακονώ την τοπική Εκκλησία τα τελευταία 11 χρόνια. Λυπάμαι όταν οι αδελφοί μας στην Ελλάδα, μιλώντας εκ του ασφαλούς και με δημόσιους μισθούς, πράτουν μικρόνοα, μικροαστικά, “ελλαδίτικα” και φανατισμένα, προκαλώντας μεγάλο κακό και σύγχυση στις συνειδήσεις των πιστών μας. Ζούμε σε μια χώρα, που η ορθοδοξία είναι μειονότητα και αν μη τι άλλο έχει ευεργετηθεί τα μέγιστα από τις δύο μεγάλες Εκκλησίες, Read the rest of this entry »

Μαύρα κοράκια με νύχια γαμψά

In Uncategorized on May 11, 2009 at 11:04 pm

Το ότι θα αξιωνόμουν να δω την Αλέκα να μιλάει σε Ορθόδοξη Ενορία, πραγματικά δεν το πίστευα!!! papariga

“…ων της τυφλότητος ουκ έσται τέλος”

In Religion on May 4, 2009 at 9:34 pm

“Γνησίων” συνέχεια…

Συχνά πυκνά, οι “διαφωτισμένοι” μου στέλνουν “ορθόδοξο υλικό” για να με φέρουν στον ίσιο δρόμο:  

1. Πότε κάποια CD με ομιλίες “αγιορειτών” γερόντων, οι οποίοι δεν έχουν προβλήματα με εκθέσεις τύπου«Άθως και Βυζαντινή Αυτοκρατορία- Θησαυροί του Αγίου Όρους» σε άντρο αιρετικών (Παρίσι) και διαμένουν ακόμη στο μοναστήρι τους το οποίο δέχεται “αιρετικές επιδοτήσεις” της Ε.Ε. (γαργάρα).

2. Πότε CD όπου αφηνιασμένοι μητροπολίτες, οι οποίοι νομίζουν πως ζούμε ακόμη στην εποχή του Ιωάννη Τσιμισκή, καταφέρονται κατά του οικουμενισμού (έτσι, γενικά) για να στερεώσουν τη φήμη τους απέναντι σε μια αόριστη “ορθοδοξότητα”. Φυσικά καταφέρονται και κατά του Οικουμενικού Πατριαρχείου (επειδή μάλλον λέγεται οικουμενικό) συνεργαζόμενοι αρμονικώς με την Τουρκία.

3. Πότε email επισκόπων(!!) οι οποίοι έρχονται εδώ, καταλύουν κάθε μορφή εκκλησιολογίας κάνοντας “κατήχηση”, εξομολόγηση κλπ άνευ αδείας και μας το παίζουν “θεματοφύλακες” της Ορθοδοξίας καλώντας μας να ζητήσουμε γονατιστοί συγνώμη!!!Και το κερασάκι είναι πως μετά από έναν μήνα μας ζητούν από αυτήν την “γνήσια” μητρόπολη οικονομική βοήθεια!!! διότι έχουμε τη φήμη “πετυχημένης” Εξαρχίας. Το γέλιο είναι πως μας κατηγορεί κάποιος του οποίου η Ιερά Σύνοδος είχε ΡΩΜΑΙΟΚΑΘΟΛΙΚΟ ΠΡΟΕΔΡΟ και εκμεταλλεύτηκε τον Οθωμανό δυνάστη για να λάβει την στείρα ανεξαρτησία της. 

4. Κάποιοι άλλοι, που “μελετούν βαθειά τους Πατέρες (μόνο της Ανατολής, από Δυρράχιο και δώθε)”  θυμούνται μετά από 20 έτη, να τα χώσουν στον Σωφρόνιο του Εσσεξ διότι ήταν στα νειάτα του Βουδιστής! Λες και πολλοί άγιοι δεν ήταν πριν αγιάσουν αμαρτωλοί, αιρετικοί μοντανιστές, άθεοι κλπ. Ο Βουδισμός τους μάρανε! Προφανώς δεν έχουν πρόβλημα με τον Άγιο Αυτοκράτορα που γιορτάζουμε σε λίγες μέρες, ο οποίος είχε “φάει” πολύ κόσμο αλλά τουλάχιστον δεν ήταν βουδιστής!! Άλλο βουδιστής (πιο trendy κατηγορία) και άλλο Μιθραϊστής (δεν “χτυπάει” στο αυτί των γνησίων τόσο καλά, δεν είναι εμπορικό).

Δυστυχώς πολλοί δεν έχουν καταλάβει πως η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν ζει πλέον στο Βυζάντιο. Δεν είναι κάτι κρατικό, δεν αφορά το σύνολο των Ελλήνων πολιτών, δεν αφορά αποκλειστικά τους γεννημένους Έλληνες, δεν είναι κυρίαρχη δύναμη στον γνωστό κόσμο και ο υπόλοιπος κόσμος δεν ενδιαφέρεται για αυτήν αν η ίδια δεν κάνει καμιά προσπάθεια να τον πλησιάσει αλλά βρίσκει ολοένα δικαιολογίες περιχαράκωσης.  

 

 

“αιρετική” κηδεία

In Religion on May 4, 2009 at 8:46 pm

Σήμερα τέλεσα την κηδεία κάποιου Έλληνα, ο οποίος βρισκόταν σε αυτή τη χώρα από το 1969. Ήρθε πάμφτωχος, όπως οι περισσότεροι. Εργάστηκε σκληρά, όπως όλοι. Είχε πολλές ατυχίες στη δουλειά του αλλά και στην προσωπική του ζωή. Μετά από πολλά χρόνια κατάφερε να γίνει αυτό που (κακώς για μένα) λένε “πετυχημένος”. Έφτιαξε μια επιχείρηση στην οποία δούλευαν πολλοί συνάνθρωποί μας, βοήθησε πολλές οικογένειες ανώνυμα, προσπάθησε να μην απολύσει κανέναν, ιδίως σε περιόδους οικονομικής κρίσης και έκανε πολλές δωρεές-κυρίως σε ιδρύματα ΑΜΕΑ. 

funeralΜαζί μου, ήρθαν και άλλοι τρεις ιερείς από γειτονικές ενορίες. Η κηδεία θα γινόταν στο εκκλησάκι που διαθέτουν όλα τα νεκροταφεία της Γερμανίας για νεκρώσιμες ακολουθίες. Ήταν εκεί και ο πρωτοψάλτης από τον ναό του Αγίου Αθανασίου στη Λάρισα. Ο χώρος ήταν γεμάτος. Υπολόγισα πάνω από 300 άτομα και πολλοί δεν χωρούσαν. Αρκετά από τα τροπάρια και τις αιτήσεις τα είπαμε στη γερμανική γλώσσα, λόγω των συνθηκών που ζούμε στην εδώ στην Εσπερία. Κατά τη διάρκεια του “Δεύτε τελευταίον…” οι ιερείς ασπασθήκαμε την εικόνα της Αναστάσεως την οποία κρατούσα στα χέρια μου. Ύστερα, ακολούθησε ο κόσμος. Προσκυνούσε την εικόνα, υποκλινόταν στο σκήνωμα του κεκοιμημένου και έδινε τα συλλυπητήριά του στην πενθούσα οικογένεια. Ξαφνικά συνειδητοποίησα πως μεγάλο μέρος όσων προσέρχονταν δεν ήταν Ορθόδοξοι αλλά Ρκαθολικοί και Προτεστάντες. Τους καταλάβαινες: έκαναν το σταυρό τους διαφορετικά, υποκλίνονταν, φιλούσαν την εικόνα και μετά ξαναυποκλίνονταν. Αυτόματα, αναρωτήθηκα τι θα έκανε κάποιος “γνήσιος” στη θέση μου:

1. Θα έδινε την εικόνα μόνο σε όσους έκαναν “ίσια” το σταυρό τους!

2. Θα ρωτούσε πρώτα σε ποιο δόγμα ανήκαν!

3. Θα ζητούσε να δει στην ταυτότητα το θρήσκευμα για το οποίο τόσα λάβαρα βγήκαν στους δρόμους!

4. Θα τους ζητούσε να βαφτιστούν πριν φιλήσουν την εικόνα!

Άσε που στο βάθος έβλεπα κάποια “ξαδέλφια” μας να στέκονται αμήχανα. Εκεί τα χρειάστηκα. Τι θα γινόταν αν ερχόταν να…προσκυνήσουν; Ευτυχώς, δεν ήρθαν και με έβγαλαν από τη δύσκολη θέση. Έβλεπα όμως πως όλοι οι άνθρωποι που ήρθαν και φίλησαν την εικόνα έδειξαν μεγάλο σεβασμό. Ήξεραν όλοι τι συμβόλιζε η Ανάσταση. 

Το να διδάσκεις “γνησιότητα” σε ένα περιβάλλον όπου δεν έχεις να αντιμετωπίσεις τον Άλλον είναι εύκολο. Όταν όμως αυτός ο ‘Αλλος γίνεται φίλος, συγγενής, σύζυγος κλπ δεν μπορεί κάποιος να αντιμετωπίζει την κατάσταση με αφορισμούς και τσιτατολογίες. 

Ορθοδοξία ή “ορθοδοξία ή θάνατος”;

In Religion on April 29, 2009 at 8:15 pm

Ο χριστιανισμός βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι. Αυτό είναι σίγουρο. Όπως η Εκκλησία του Αίματος πέρασε στην Θριαμβεύουσα Εκκλησία, όπως έγιναν οι διάφορες διαιρέσεις στο Σώμα της Εκκλησίας, κατά τον ίδιο τρόπο αναμένω με μια εσχατολογική κρυφή σκέψη κάποια ανάλογη αλλαγή για την Ορθοδοξία. Δεν γνωρίζω επαρκώς αν αυτή η αλλαγή θα είναι προς το καλύτερο ή το χειρότερο. Γνωρίζω όμως πως θα αρχίσει μια νέα περίοδος εκκλησιολογίας και διοικητικής αυθύπαρξης του Σώματος.

Συνομιλούσα κάποια στιγμή με τον ρκαθολικό ιερέα της περιοχής που μένω και μου είπε το εξής: “Όταν θέλω να μιλήσω με τον επικεφαλής της Ευαγγελικής Εκκλησίας, μιλάω με τον επικεφαλής της Ευαγγελικής Εκκλησίας. Όταν θέλω τον επικεφαλής της Ρκαθολικής βρίσκω τον επικεφαλής της Ρκαθολικής Εκκλησίας. Όταν θέλω τον επικεφαλής της Ορθόδοξης, γιατί έχω 6-7 επιλογές; Ποιος σας εκπροσωπεί τελικά;” Ετοιμάστηκα να πω τα καθιερωμένα “Επικεφαλής είναι η Σύνοδος, μόνο αυτή αποφασίζει” κλπ αλλά σκέφτηκα πως υπάρχουν καμιά 40 σύνοδοι στην Ορθοδοξία που μπορούν να αποφασίσουν ορισμένα πράγματα, ανάλογα με το τι μορφή αυτοκεφάλου έχει κάθε Εκκλησία.

μουζαχεντινΕμείς οι Ορθόδοξοι έχουμε ανεπτυγμένο το ταλέντο της περιχαράκωσης και αυτοηρωιοποίησης. Ποτέ η Ορθοδοξία δεν έχει κάνει λάθος!!Ποτέ δεν χρειάζεται να διορθώσει τα κακώς κείμενα! Έτσι, λίγο ενδιαφέρει αν μπορεί να διορθωθεί η πληγή της πολυδιάσπασης της Ορθοδοξίας, που άρχισε με προτροπή του Josef Ludwig von Armansperg στον “προτεσταντίζοντα” Θ.Φαρμακίδη και είχε συνέχεια με την δημιουργία “εθνικών εκκλησιών” στα τέλη του 19ου αιώνα. Η μόδα του Cuius regio, eius religio επικράτησε ολοκληρωτικά ξεφτιλίζοντας κάθε έννοια ορθόδοξης εκκλησιολογίας, μιας εκκλησιολογίας που στηριζόταν ως τότε στον Απόστολο Παύλο. Αλλά οι δυνατοί του κόσμου τούτου κατέλυσαν όλες τις εδαφικές δικαιοδοσίες αιώνων (όπως ξεκίνησαν να κάνουν οι δυτικοί με απαρχή την εκκλησιολογία των Σταυροφοριών το 1099) και ξεκίνησαν να “μαδάνε” το ταλαιπωρημένο σώμα της Εκκλησίας και να θέλουν δικά τους “τσιφλίκια”. Ο λόγος; Ίδιος με των δυτικών: “θέλουμε δικό μας λατινόφωνο Ritus” έλεγαν οι Λατίνοι και ίδρυαν δικά τους Πατριαρχεία στα εδάφη που ήδη υπήρχε τοπική εκκλησία. “θέλουμε εκκλησία μόνο για τους Ρώσους,Έλληνες, Σέρβους κλπ, με Ρώσους,Έλληνες, Σέρβους κλπ επισκόπους” έλεγαν αργότερα οι Ορθόδοξοι. Και δώστου η πολυδιάσπαση. Και σαν να μην έφτανε αυτό, άρχισαν να ασελγούν και εκτός της (ούτως ή άλλως στείρας) δικαιοδοσίας τους, ποντάροντας στην αιχμαλωσία της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας: άρχισαν να ιδρύουν μητροπόλεις σε εδάφη που ούτως ή άλλως ανήκαν ανέκαθεν στο Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως. Έτσι βλέπουμε τραβεστί καταστάσεις με 7 ορθοδόξους επισκόπους διαφορετικής δικαιοδοσίας στην ίδια περιοχή, (στην οποία, σύμφωνα με τις Κανονικές Διατάξεις, δικαιοδοσία έχει μόνο η Κωνσταντινούπολη) πράγμα τελείως αντικανονικό, αντιορθόδοξο και παράνομο. Στο Κανονικό Δίκαιο αποκαλείται “πολυ-συνεδαφικότητα”. Είναι μια καλή λέξη για να αντικαταστήσουμε τη φράση: “η βλακεία που μας δέρνει.”

Εκτός από την πολυδιάσπασή μας σε επίπεδο εκκλησιολογικό, υπάρχει και η διάσπασή μας σε επίπεδο προσώπων. Κάποιοι βρίσκονται στην Εκκλησία από τύχη, κάποιοι με σκοπό, κάποιοι πιστεύουν πραγματικά, κάποιοι απλά ακολουθούν την Παράδοση, κάποιοι…κάποιοι….όλοι όμως έχουν το δικό τους φαντασιακό. Πολλοί από αυτούς:

1. Βρίζουν αισχρά τον Οικουμενικό Πατριάρχη, λέγοντας πως είναι “Τούρκος” (αυτό δηλαδή που ήταν όλοι οι Έλληνες, ως υπήκοοι του Οθωμανικού κράτους) χωρίς να μείνουν έστω μια μέρα στην Πόλη για να δούνε εκεί πόσα απίδια έχει ο σάκος.

2. Στέλνουν σε όλους τους ιερείς της Γερμανίας email λέγοντας πως είμαστε αιρετικοί και να πέσουμε στα γόνατα για συγχώρεση ενώ σε έναν μήνα λαμβάνουμε (πάλι όλοι) επιστολές για να τους βοηθήσουμε ως χριστιανοί!!! Άσε που ένας “επίσκοπος” από αυτούς έκανε “κατήχηση” σε 2 μέρες σε κάποια μουσουλμάνα (!!!) και την έπεισε(!) πως δεν είναι σωστό να βαφτιστεί (!) σε μας διότι είμαστε αιρετικοί!!!Αυτό το κατάλαβε η δύστυχη μουσουλμάνα ύστερα από τα ταχύρυθμα μαθήματα “χριστιανικής” δογματικής (σε ποια γλώσσα θα ήθελα να ξέρω) και θέλησε (ω, τι αγιοπνευματική εμπειρία) να βαπτιστεί στην Ελλάδα!!!

3. Λατρεύουν ανεξήγητα (ως πιο…αγιοπνευματική) άλλη Εκκλησία, εκ βορρά ορμώμενη. Αγνοούν την σχέση αυτής με γνωστή υπηρεσία, η οποία τώρα έχει αλλάξει όνομα.

4. Κάνουν γαργάρα ορισμένα βασικά, όπως το ότι ο επίσκοπος που δέχεται ως επικεφαλής το Άγιο Όρος ήταν και είναι μόνο ο Αρχιεπίσκοπος Νέας Ρώμης.

5. Κάνουν γαργάρα πως γεροντάδες, όπως ο Παϊσιος, δέχτηκαν τα μύρια όσα  από φανατικούς ομοϊδεάτες τους.

6. Αγνοούν και κάνουν γαργάρα πως η Εκκλησία δεχόταν τον Ανόμοιο Γάμο (μεταξύ χριστιανού και μη χριστιανού!) ήδη από την εποχή της Καινής Διαθήκης.

7. Αγοούν πως  η σύναψη γάμου με δυτικούς χριστιανούς δεν συμβαίνει μόνο στην Γερμανία αλλά πρωτίστως στην Ελλάδα από την εποχή του Κωνσταντίνου Γλύξμπουργκ.  

8. Πάσχουν από γεροντοπληξία ή γκουρουϊσμό. Θεωρούν πως “πνευματικοί άνθρωποι¨είναι μόνο οι έχοντες σχέση με το Άγιο Όρος. Οι υπόλοιποι είναι Β΄Εθνική, υπάρχουν διότι η Χαλκιδική είναι λίγο μακριά.

Κάποιος ιερέας, απόλυτα σεβαστός τοις πάσι, είπε πρόσφατα: “οι άλλοι χριστιανοί φτιάχνουν επιτροπές βιοηθικής ενώ οι δικές μας μητροπόλεις εγκυκλίους για να προσέχουμε να έχουμε κλειστά τα κινητά στους ναούς και για τα τσόφλια των αυγών του Πάσχα”.

Κάποιος άλλος, ελλαδίτης ιερέας, μου είπε επίσης: “Ξέρεις γιατί δεν θέλουμε διάλογο με τους δυτικούς; Διότι δεν είμαστε αρκετά μορφωμένοι, δεν μπορούμε να μεταδώσουμε την Ορθόδοξη Άποψη και Βίωμα, δεν είμαστε σίγουροι για τους εαυτούς μας. Νομίζουμε πως αν πούμε δυο τσιτάτα του Μ. Βασιλείου και του Παϊσίου, οι άλλοι αυτόματα θα μας δώσουν δίκιο.”

 

Έχω μπατάρει από καιρό

In Musik on April 24, 2009 at 10:44 pm

Επειδή δεν παρακολουθώ εκτενώς τα εν ελλάδι καλλιτεχνικά τεκταινόμενα, μου διαφεύγουν κάποιες φορές φωνές σαν την Ρίτα Αντωνοπούλου. Τι να πω, φωνή καθαρή, δυναμική, φωνή που είναι σίγουρη για τον εαυτό της. Έπεσε και η εν λόγω εκτέλεση του καββαδιακού άσματος στο δρόμο μου και ξέχασα όλες τις προηγούμενες εκτελέσεις-ιδίως του Ακατονόμαστου. Συν τοις άλλοις είναι εκπληκτική η ενορχήστρωση! Γρήγορο, με ένα μπάσσο-μαχαίρι, φοβερή ανάλυση μέτρου στα τύμπανα και ένα ευθύβολο πιάνο. Μπράβο στην Ρίτα.

καὶ ἐγενόμην νεκρὸς, καὶ ἰδοὺ ζῶν εἰμι

In Religion on April 14, 2009 at 12:18 am

Cross

Μια στιγμη μου εφανηκε θωρουσα Εκεινον που το αιμα του εδωσε για να σαρκωθω τον τραχυ του Αγιου δρομο ν’ ανεβαινει μια φοραν ακομη…

(Οδυσσέας Ελύτης, Άξιον εστί, 1959)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Holy Wednesday

Αμήν λέγω υμίν, όπου εάν κηρυχθή το Ευαγγέλιον τούτο εν όλω τω κόσμω, λαληθήσεται και ο εποίησεν αύτη, εις μνημόσυνον αυτής.

Κατά Ματθαίον (ΚΣΤ’ 6-16)

25 Μαρτίου

In Religion on March 25, 2009 at 4:42 pm

pili

Η θρησκεία του εξελικτικισμού

In Religion on March 24, 2009 at 2:43 pm

darwinΟι αριστεροί, οι “αριστεροί”, οι αναρχικοί, οι “αναρχικοί”, οι νεοφιλελεύθεροι νεοταξίτες, οι αρνητές της Επανάστασης του 1821, οι διάφοροι think tankers του ΕΛΙΑΜΕΠ και σύμβουλοι σε τουρκικά ινστιτούτα (αλλά ΚΑΙ μέλη της Τριμερούς Επιτροπής) και εν γένει οι “μεταμοντέρνοι” ορκισμένοι εχθροί της εν Χριστώ Εκκλησίας (ας μην αρχίσουμε να εξετάζουμε τις ενδοχριστιανικές διαφορές τώρα) κυριολεκτικά λατρεύουν τον Δαρβίνο και το έργο του “Origin of species” το οποίο αμφιβάλλω αν οι περισσότεροι το έχουν δει ποτέ έστω και στη βιτρίνα βιβλιοπωλείου, πόσο μάλλον αν το έχουν διαβάσει. Read the rest of this entry »

Ο Dave και ο Jimi

In Musik on March 16, 2009 at 5:27 pm

 

Πάντοτε κρατούσα μια απόσταση από αυτό που ονομάζεται λανθασμένα “κλασική”  δυτική μουσική. Το γεγονός πως πολλά αριστουργήματα έχουν γραφτεί χαρακτηριζόμενα “κλασικά”, δεν σημαίνει πως είναι ό,τι καλύτερο ή ανώτερο υπάρχει στην μουσική πραγματικότητα. Μπορώ όμως να καταλάβω για ποιο λόγο η πλειοψηφία των  δυτικών αυτιών μένει κολλημένη στον Μπετόβεν και τον Στράους (εξαιρώ τον Μότσαρτ, είναι πολύ προχωρημένος ακόμη και για την σημερινή εποχή): Υπάρχει αυτή η Αριστοτέλεια Λογική που κατατρέχει την Δύση. Από την θρησκεία μέχρι την μουσική. Και αν στην θρησκεία έχουμε έναν Ακινάτη και έναν Βαρλαάμ Καλαβρό, στην μουσική έχουμε την  Αρμονία του 18ου αιώνα, η οποία ισχύει και σήμερα ως τέτοια: Κλασική! Προσωπικά φρονώ πως, ένα είδος μουσικής το οποίο χρησιμοποιεί βασικά μόνο δυο κλίμακες (+,-) και αρνείται κάθε “μπόλιασμα” είναι καταδικασμένη να εξαντληθεί γρήγορα. 

Μικρά παραδείγματα: Βρέθηκα σε συναυλία του G.Bregovic στην Θεσσαλονίκη. Μαζί με τη δική του μπάντα υπήρχε και η Ορχήστρα της ΕΡΤ (‘η ένα μεγάλο μέρος της) κυρίως με έγχορδα. Σε όλα σχεδόν τα κομμάτια ακουγόταν απαίσια. Ήταν φανερή η αδυναμία των κλασικοθρεμμένων μουσικών να ακολουθήσουν τους μουσικούς του συνθέτη διότι οι κλίμακες, το feeling πάνω σε μη-συγκερασμένα όργανα ήταν αδύνατο να αντιγραφεί. Ακουγόταν ένας..βόμβος. Απαίσιο αληθινά.

Μέγαρο Μουσιικής Θεσσαλονίκης. Συναυλία Βακαρέλλη-Φαραντούρη. Ύστερα από μια ομολογουμένως εκπληκτική εμφάνιση, ο κόσμος φωνάζει ενθουσιασμένος για encore. Τα “ιερά τέρατα” βγαίνουν πάλι στη σκηνή και εξηγούν πως επειδή δεν έκαναν πρόβα παραπάνω τραγούδια, θα ξαναπούν 3-4 από όσα είπαν προηγουμένως!!!Φαντάζομαι μουσικούς σαν τον Chic Corea και τον Dave Weckl να λένε το ίδιο και ρίχνω φοβερό γέλιο.

Συνεπώς, με συναρπάζει περισσότερο η Jazz Αρμονία και κυρίως το ελεύθερο πνεύμα των μουσικών που την υπηρετούν. Εδώ παραθέτω δύο αντι-κλασικίζοντα κομμάτια από τον Dave Weckl και τον Jimi Hendrix τα οποία τελευταία μονοπωλούν το cd player μου.

Αφελές ερώτημα

In General on March 11, 2009 at 12:17 am

Βλέπω μια εκπομπή στο Alter σχετικά με την προσπάθεια κάποιων σκοπιανών να αναγνωρισθεί η ρημάδα  ”μειονότητά” τους. Δεν θέλω να σχολιάσω απολύτως τίποτε για το αν έχουν δίκιο ή όχι. Κάποιος “παρατηρητής από το Ελσίνκι” εκθείαζε τον ΟΗΕ, την Ε.Ε. και τους άλλους διεθνείς οργανισμούς οι οποίοι “πάντοτε σέβονται τις μειονότητες και τα δικαιώματά τους”. Έκανα κάποιες σκέψεις:

bakker_schut-plan-Η περιοχή της Γερμανίας που διαμένω είναι ακριβώς στα σύνορα με μια χώρα με την οποία οι Γερμανοί δεν έχουν και πολύ αγαθές σχέσεις, την Ολλανδία.

-Η περιοχή της Γερμανίας που διαμένω δεν διαθέτει πολλά τοπωνύμια με ονόματα καθαρής γερμανικής προέλευσης: Moers, Brüggen, Nettetal κλπ.

-Στην περιοχή της Γερμανίας που διαμένω ομιλούνται οι διάλεκτοι PlattdüütschNedderdüütschNedersaksisch, οι οποίες “ολλανδίζουν”. 

-Την περιοχή που διαμένω στην Γερμανία την διεκδικούσε στην δεκαετία του 1944-54 η Ολλανδία, ως αποζημίωση για τον πόλεμο.

Λέω εγώ τώρα, με το φτωχό μου το μυαλό: αν βρω άλλους 100, φτιάξουμε έναν πολιτικό σχηματισμό και με σύνθημα ” Λευτεριά στην καταπιεσμένη Ολλανδική μειονότητα της Γερμανίας”, κάνουμε φασαρίες, καλέσουμε την MacDugall και φτιάξουμε δική μας σημαία, θα έχουμε από το γερμανικό κράτος και τον ΟΗΕ την ίδια αντιμετώπιση που δείχνει το ελληνικό κράτος στα ουράνια τόξα; Μήπως η “πολιτισμένη” Δύση είναι πολιτισμένη μόνο όταν όλα συμβαίνουν πάνω από 2000χλμ μακριά; Λέω τώρα… 

Αποτεφρώστε με

In Uncategorized on March 9, 2009 at 11:02 pm

Είπα να μην γράψω κάτι λόγω Μεγάλης Τεσσαρακοστής αλλά δεν μπόρεσα να κρατηθώ διαβάζοντας την είδηση για την οριστική δημιουργία αποτεφρωτήρα στον Δήμο Αθηναίων. Επιτέλους οι “προοδευτικοί” συμπολίτες μας μπορούν να πανηγυρίζουν για άλλη μια “νίκη” τους εναντίον της Εκκλησίας. Ποιος άλλωστε αμφιβάλλει ότι δεν είναι ο μοναδικός στόχος των οπαδών της αποχριστιανοποίησης της ελληνικής κοινωνίας η Εκκλησία; Ποιος αμφιβάλλει ακόμη πως η Εκκλησία βρίσκεται υπό διωγμό; Έναν διωγμό, ο οποίος δεν μεταχειρίζεται τα ίδια μέσα με τον Διοκλητιανό (ακόμη) αλλά έχει τον ίδιο στόχο: την εξαφάνιση των χριστιανών όπου γης-ή στην χειρότερη περίπτωση- την μετατροπή τους σε Μ.Κ.Ο. “Εκκλησία” των Ομοφυλόφυλων, Λεσβιών, Εργαζομένων, Ανέργων, Γιαγιάδων, “Εκκλησία” των καλών Έργων, του Συσσιτίου, των Αστέγων κλπ. Αυτό το καταφέρνουν με πολλούς τρόπους, πολλές φορές με την στήριξη ιερέων οι οποίοι δεν εκφράζουν την ορθοπραξία και δεν λαμβάνουν την παρακαταθήκη ταύτη που Κάποιος τους έδωσε. Ένας τέτοιος τρόπος είναι και ο Αποτεφρωτήρας.

Διαβιώ σε μια χώρα όπου η αποτέφρωση είναι πολύ συνηθισμένη πρακτική. cremationΣχεδόν κάθε Γραφείο Κηδειών που σέβεται το όνομά του στην αγορά έχει δικό του αποτεφρωτήρα. Δεν θα εκθέσω τους λόγους της προσωπικής μου αντίθεσης στο θέμα, λόγοι οι ο ποίοι ταυτίζονται με τις απόψεις της Εκκλησίας μας. Βλέπω καθημερινά σχεδόν πως ο δυτικός άνθρωπος (όχι αυτός που ζει στην Δύση αλλά ο φέρων τον Ορθό Λόγο του Καντ ως βίωμα και θεωρών τον χριστιανισμό στην καλύτερη περίπτωση ηθική διδασκαλία) προτιμά την καύση από την ταφή. Πολλοί το κάνουν συνειδητά, άλλοι ασυνείδητα, επειδή είναι της μοδός. Για μένα ο βασικός λόγος της προτίμησης της καύσης είναι πάντα ένας: η έλλειψη επιθυμίας των συγγενών να φροντίζουν κάποιον τάφο. Άντε να τρέχεις στα νεκροταφεία, να ανάβεις καντήλια, να φυτεύεις λουλούδια. Άσε που ένας τάφος είναι κάτι που σου το νοικιάζει η πόλη, ο δήμος δηλαδή και που να βρίσκεις τόσα λεφτά. Η ωφελιμιστική Λογική έχει επιβάλλει την ύπαρξη κατηγοριών ενταφιασμένων: Halb-anonym (Ημι-ανώνυμος): υπάρχει το όνομα του κεκοιμημένου αλλά δεν ξέρεις ακριβώς που είναι θαμμένος. Anonym: ο κεκοιμημένος δεν αναφέρεται αλλά είναι θαμμένος με πολλούς άλλους άνευ ονόματος. Και φυσικά υπάρχει ο νορμάλ τάφος, όπου οι τιμές είναι υπέρογκες. Προτιμάει λοιπόν ο κόσμος την αποτέφρωση και έχει τον παππού στο σαλόνι ή απλά τον αδειάζει στον Ρήνο.

Στην Ελλάδα η προτίμηση της καύσης δικαιώνει όσους θέλουν να αλλάξουν τις πολιτιστικές δομές της. Το αίτημα είναι απολύτως σεβαστό αλλά εξυπηρετεί άλλες προοπτικές και πολιτιστικές νόρμες. Εξυπηρετεί όσους μισούν την Εκκλησία, όσους φοβούνται τον θάνατο και δεν θέλουν σημάδια του και όσους νομίζουν πως είναι “οικολογικότερη” η καύση. Η Εκκλησία μας δεν εναντιώνεται σε όσους δεν επιθυμούν την ταφή αλλά δεν αλλάζει την πορεία της, δεν δέχεται την καύση ως χριστιανική πρακτική. Πολλοί Έλληνες με επισκέπτονται και ζητάνε να τελέσω κηδεία σε κάποιο αγαπημένο τους πρόσωπο το οποίο είναι πλέον κλεισμένο σε βάζο. Όταν συναντούν την άρνησή μου, αρκετοί αρχίζουν να χαρακτηρίζουν την Εκκλησία οπισθοδρομική, φανατική, αρχίζουν να τηλεφωνούν στην Μητρόπολη (αγαπημένο άθλημα των παραπονούμενων) και όταν ακούν και από κει άρνηση, φεύγουν μακριά, εκεί δηλαδή που βρίσκονταν πριν. Η Εκκλησία του Χριστού δεν υπάρχει για να την αλλάξει ο κόσμος αλλά για να αλλάξει η ίδια τον κόσμο.     

ΒΙΒΛΙΚΕΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΞΥ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΚΑΙ ΔΥΣΕΩΣ

In Uncategorized on February 17, 2009 at 1:32 pm

ΒΙΒΛΙΚΕΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΕΣ
ΜΕΤΑΞΥ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΚΑΙ ΔΥΣΕΩΣ

ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ KLEIN
ΥΦΗΓΗΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΒΟΝΝΗΣ

Παρέμβαση στο 31ο Ιερατικό Συνέδριο της Ι. Μ. Γερμανίας,
Μόναχο, 30.10.-02.11.2000

***

Αρχικά είμαι χαρούμενος, που ο καθηγητής κ. Νικολακόπουλος διατύπωσε με τ’ όνομα τους τα προβλήματα, δίχως να τα ωραιοποιήσει από μια λανθασμένη διακριτικότητα. Ναι, η Δύση και η Ανατολή σκέφτονται διαφορετικά, κάτι το οποίο διαφαίνεται και στο πεδίο της βιβλικής θεολογίας. Ενθυμούμαι κάποια συζήτηση με φοιτητές της θεολογίας, οι οποίοι γέλασαν πολύ δυνατά, όταν έμαθαν ότι οι ανατολικοί χριστιανοί δεν είχαν καν ακούσει για την ιστορικοκριτική μέθοδο και, κατά συνέπεια, ήταν οπισθοδρομικοί, θα ήθελα, λοιπόν, πρώτα να ρωτήσω, γιατί υπάρχει η διάθεση αυτή στις γερμανικές θεολογικές σχολές και τι μπορούμε να κάνουμε εκεί με την ορθόδοξη μαρτυρία μας. Έπειτα θα ήθελα να εξετάσω την ποιμαντική πλευρά του προβλήματος.

Read the rest of this entry »

Άδικη κριτική στον Ιερώνυμο.

In Religion on February 3, 2009 at 8:18 pm

 

    Τυχαία, διάβασα στο διαδικτυακό Αντίβαρο ένα άρθρο του Κωνσταντίνου Αργυρού με τίτλο:Καταγραφή πεπραγμένων του νέου Αρχιεπισκόπου 12 μήνες μετά”, στο οποίο αναφέρονται οι ενέργειες (ή και η απραξία) του νέου προκαθημένου της Εκκλησίας της Ελλάδος κατά το πρώτο έτος από αναλήψεως της διακονίας του. Επίσης γίνεται μια υφέρπουσα σύγκριση με τον μακαριστό Χριστόδουλο, με νικητή φυσικά τον τελευταίο.

     

     

    Πέρα από το γεγονός ότι για να γίνει μια σχετική σύγκριση θα έπρεπε να περιμένουμε μέχρι το 2018, όταν δηλαδή θα συμπλήρωνε ο νυν Αρχιεπίσκοπος μια δεκαετία, Read the rest of this entry »

We Shall Not Be a Party to Their Counsel!

In Uncategorized on January 15, 2009 at 9:48 pm

Ευτυχώς ο κόσμος δεν έχει παρανοήσει εντελώς. Εβραίοι της Αμερικής συσπειρώνονται εναντίον της πολιτικής του Ehud Olmert και της σικάτης Υπουργού Εξωτερικών του Ισραήλ. Μαζεύουν υπογραφές για το παρακάτω κείμενο, το οποίο αξίζει να διαβαστεί. 

 

“We Shall Not Be a Party to Their Counsel!”

As human beings, we are shocked and appalled at the mass destruction unleashed by the State of Israel against the people of Gaza in its current military operation, following years of Israeli occupation, siege, and deprivation.

Read the rest of this entry »

Ο (σι)Αγών μου

In General on January 7, 2009 at 11:40 pm

Απορώ. Μια ζωή ήμουν εναντίον του μεγαλύτερου εχθρού που γνώρισε ο ευρωπαϊκός πολιτισμός-ενός εχθρού που, εκτός από τον εξευτελισμό του ανθρωπίνου γένους, προήγαγε και αυτό που λέμε “καθαρή λύση”. Αν δούμε μέσα στο λεξιλόγιο αυτού του εχθρού, θα διαπιστώσουμε την οργουελικού τύπου αλλαγή των λέξεων. Διαβάζουμε για παράδειγμα: 

Drang nach Osten= ας φάμε τα κομμούνια

Endlösung= ας φάμε τους εβραίους

Endsieg = ας φάμε τους πάντες

Herrenvolk=εμείς

Lebensborn=τα εργοστάσια που αναπαραγόμαστε

Lebensraum=τι ωραία που θα είναι εδώ όταν τους φάμε όλους

Mutterkreuz=βραβείο για τις μηχανές μας που παράγουν στρατιώτες.

Όλα ωραία και καλά. Read the rest of this entry »

Ο μη περιπλανώμενος Ιουδαίος

In Religion on January 2, 2009 at 11:39 pm

Στην Ελευθεροτυπία, βουλευτής του Σύριζα , ξεχνάει για μια στιγμή την αριστερή ρίζα του και συμπλέει με τους αντισημίτες προγονόπληκτους Ελληναράδες, οι οποίοι δεν δέχονται τους Ιουδαίους-Εβραίους-Ισραηλίτες ως έθνος αλλά ως μια συμμορία που δημιουργήθηκε για να τυραννάει τον υπόλοιπο κόσμο. Ως “αποδεικτικά στοιχεία” επιδεικνύει βιβλίο του Ιουδαίου-Εβραίου-Ισραηλίτη(????) Schlomo Sand. Ας δούμε τι γράφει:

Read the rest of this entry »

Ευχές για το 2009!

In General on January 1, 2009 at 11:07 pm

Πάντοτε μου αρέσει να γράφω συγκεκριμένες ευχές για πράγματα που πραγματικά εύχομαι και επιθυμώ. Δεν αναφέρω τα κλασικά (υγεία, ευτυχία κλπ) διότι είναι πολύ… κλασικά. Κοίταξα τι ακριβώς είχα ευχηθεί πέρυσι αλλά απογοητεύτηκα από τα ποσοστά επιτυχίας. Ας δούμε λοιπόν την νέα χρονιά και ας ξαναευχηθούμε, μπας και αλλάξει η ροή τη ιστορίας.

Read the rest of this entry »